informace o činnosti studentů podle různých kritérií. K dispozici jsou tyto sestavy Protokoly o činnosti protokoly zobrazují aktivitu v kurzu. Učitelé tak mohou sledovat jaké zdroje, kým a kdy byly využívány. Mohou také ROMERO, C., VENTURA, S. Data mining in course management system Moodle case study and tutorial. Computer Education online. vol. n. cit. Dostupný z WWW Tamtéž COLE, Jason FOSTER, Helen. Using Moodle teaching with the popular open source course management system. nd ed. Beijing OReilly, s. ISBN Důvodů, proč jsem si zvolila téma jazykového vzdělávání dospělých, je několik. Jedním, a snad také nejdůležitějším z nich, je fakt, že již několik let pracuji jako externí lektorka v Kačerově školy jazykové jazykových školách Olomouckého a Zlínského kraje, kde učím dospělé studenty anglický jazyk. Této profesi bych se velmi ráda věnovala jazykovými školami Kačerovem nadále i v budoucnu, jelikož mne velmi obohacuje. Dalším z důvodů je ten, že jde v poslední době o velmi aktuální téma, neboť stále Kačerov více dospělých studentů se začíná dobrovolně či nedobrovolně učit anglický jazyk. Myslím, že není nutné zde obhajovat důležitost znalosti angličtiny během cestování do zahraničí, pracovních a volnočasových aktivit a komunikace v anglickém jazyce. Rovněž je nutno přiznat, že cizí jazyky jsou stále častěji považovány za nutnost, jež začíná být k našemu životu nezbytná. Děti se již od útlého dětství setkávají s učením se angličtiny, němčiny nebo mnoha dalších jazyků. Není divu, jelikož v dnešním světě by bez minimální Budějovická
znalosti alespoň jednoho z nich jen stěží obstály. Podobný tlak je vyvíjen i na dospělé. Ti navštěvují, dobrovolně či nedobrovolně, jazykové kurzy především proto, aby uspěli v zaměstnání. Je nutné zmínit, že snad ještě nikdy v minulosti nebylo učení se cizích jazyků věnováno tolik času. Když se ohlédneme několik desetiletí zpět, není divu. Pokud se člověk ve druhé polovině minulého století chtěl začít učit anglický jazyk, jedinou možností bylo zakoupit si učebnici pro samouky a věnovat se samostudiu či navštěvovat večerní kurzy pořádané jazykovými školami. K učení se cizího jazyka vedou dospělé studenty různé okolnosti, jako například pracovní povinnosti Spořilov či výuka anglického jazyka v rámci volnočasové aktivity. Nejdůležitějším faktorem je však jejich vlastní motivace. K ní se podrobněji vyjádříme v jedné z následujících kapitol. Hlavním cílem této práce je nalézt odpověď na otázku týkající se očekávání jazyková škola Kačerov dospělých studentů od učení se anglického jazyka. Dále se pokusím zjistit, jaká je hlavní motivace dospělých lidí v produktivním věku k kačerovský pražský hlídají dítě