dostatečnou slovní zásobu, se raději vyhne. Má také velice dobře rozvinuty metakognitivní strategie, což v praxi znamená, že si učení efektivně plánuje a stanovuje si dlouhodobé cíle. Dokáže zcela jasně identifikovat účel úkolu a připravit se na něj. Je třeba také Šeberovem jazykové školy využít jeho komunikativnosti, která mu v cizím jazyce pomáhá kompenzovat jeho obtíže. Nebojí se mluvit, využívá jakékoliv situace, kdy může hovořit anglicky. Toto byl také jeden z motivačních faktorů ke čtení v rámci výuky strategie RAP. Strategie RAP se tudíž u tohoto žáka ukázala jako velmi efektivní. Aby však strategie byla u tohoto žáka účinná, bylo třeba mu předkládat kratší a upravený materiál, který musel splňovat několik podmínek snadno čitelný, přehledný a srozumitelný. Tohoto bylo docíleno větším nastavením větších Hrnčíře okrajů stránky, velikostí řádkování a rozdělením textu do odstavců. Osvojení této strategie žáka motivovalo k další aplikaci této strategie, nejen v hodinách angličtiny, ale i v ostatních předmětech. Graf č. Percentuální zastoupení strategií učení žáka A Jednotlivé jazyková škola Šeberov kategorie strategií žáka B jsou zpracovány v tabulce č. Osvojování nové slovní zásoby Nové slovíčko se učí v kontextu Propojuje ho s Rozkoš tím, co už zná Umisťuje ho do skupiny jiných slov, která jsou nějakým způsobem podobná K učení využívá činností používá kartiček Procvičování Nový výraz si opakovaně řekne nebo napíše Používá raději fráze a ustálená spojení V cizím jazyce si nečte ani se
nedívá na anglické filmy Odhadování významu slov Význam slova se snaží odhadnout paměťové kognitivní kompenzační metakognitivní afektivní sociální žák B jeho význam na základě svých jazykových znalostí Překonávání omezení v mluvení a psaní Když si nevzpomene na slovíčko, neřekne jej česky, ale požádá druhého, aby mu ho řekl Cizojazyčné konverzaci se na určitá témata, kde nezná slovíčka, vyhýbá Když neví, jak něco napsat, snaží se to zjednodušit nebo přizpůsobit Příprava a plánování učení Nezajímá se, jak se lépe Kateřinky učit Plánuje si program tak, aby měl dostatek času na učení se jazyku Stanovuje si dlouhodobé cíle v učení jazyku Na očekávané úkoly v autoskla v Praze 4 Šeberově