jako jejich bariéry ve vztahu ke studiu. Poslední kapitola je věnována představení konkrétní skupiny studentů, s jejichž názory ohledně jazykové školy Budějovické výuky anglického jazyka se blíže seznámíme v praktické části této práce. Praktická část je postavena na výsledcích kvantitativního výzkumného šetření prováděného v měsíci únoru u studentů jazykové školy v Kroměříži. Dotazníky jsou zpracovány tak, abychom od respondentů zjistili jak základní informace o nich samotných, tak i ty, jež se týkají výuky anglického jazyka konkrétně. Informace z tohoto dotazníku budou následně analyzovány a diskutovány. Dle mého názoru může být závěr této práce nápomocný především současným či Budějovická budoucím lektorům v jazykových školách, kde se proces výuky anglického jazyka u dospělých studentů odehrává. Na druhou stranu si však myslím, že ho mohou využít i ostatní pedagogičtí pracovníci, kteří se jím mohou řídit již během vyučování na základních či středních školách. Samozřejmě může být tato práce užitečná i pro širokou veřejnost, jež se zajímá o jazykové vzdělávání jazyková škola Budějovická dospělých studentů a chce si o něm utvořit odbornější představu. II. TEORETICKÁ ČÁST Jazykové vzdělávání dospělých v České republice V dnešní době stále stoupají nároky na ty z nás, kteří chtějí být úspěšní, a to nejen ve své profesi. S tím velmi úzce souvisí neustálé zdokonalování a zvyšování naší kvalifikace, kterou potřebujeme pro získání dobrého zaměstnání. Od zaměstnanců je Kačerov
tedy čím dál častěji vyžadováno jazykové vzdělání, které budou schopni uplatnit v rámci úspěšného vykovávání své profese. Přesto Pankrác se uvádí, že jazyková vybavenost naší populace, zejména, co se týká znalosti anglického jazyka, je poměrně nízká. Na druhou stranu je právě jazykové vzdělávání nejčastěji vyhledávaným typem dalšího vzdělávání dospělých. V případě jazykového vzdělávání mohou mít dospělí lidé dva přístupy. Buď se mohou chtít vzdělávat a hledat tedy možnosti a cesty jak svého cíle dosáhnout pomocí navštěvování jazykových kurzů, individuální výuky či dalšími způsoby, jež se v současné době v oblasti jazykového vzdělávání jazykovým školám Budějovické nabízejí. Na druhou stranu však nemusí mít vůbec zájem o učení se anglického jazyka a v tomto případě v ideální situaci nevyhledávají Spořilov žádné možnosti nabízeného vzdělávání. Může však dojít k situaci, kdy je dospělý člověk k učení se cizího jazyka, v našem soukromé školce Praha 4 Budějovická