paměť. Žák je ve škole velmi spokojen i přesto, že z důvodu neprospěchu v odborných předmětech musel opakovat ročník. Adaptovat se v novém prostředí mu nedělalo žádný problém, neboť chlapec je velmi komunikativní a přátelský. Angličtina patří k jeho oblíbeným Podolí jazykovou školu předmětům, a to i přesto, že je ve srovnání se spolužáky na mnohem horší úrovni. Podle něj ho angličtina vždy bavila, protože na Kavčí Hory základní škole měli velmi dobrou učitelku angličtiny, a to po celou dobu docházky. Respektovala jeho potíže a dokonce mu i vysvětlila, jazyková škola Podolí jakým způsobem by se měl cizí jazyk učit. Žák přiznává, že i na střední škole jejich rad využívá a dodržuje strategie, které mu Dvorce doporučila. Sám však připouští, že mu v současné době připadají méně efektivní a rád by se dozvěděl o učení něco nového. Moc dobře si uvědomuje důležitost osvojení cizího jazyka pro svou budoucí kariéru, proto je v hodinách angličtiny velice snaživý a je vždy dobře připraven. Uvádí, že mu doma s přípravou pomáhají rodiče, dokonce má i x týdně doučování. Ve vyučování je velice aktivní, jeho verbální projev je na dobré úrovni. Nebojí se komunikovat anglicky, rozumí taky dobře. Informace si nejlépe osvojuje sluchovou cestou, dokáže se velice dobře koncentrovat na sluchové podněty. Jeho písemný projev je negativně ovlivněn poruchou a oční vadou, je nečitelný, často nedopisuje slova a píše je foneticky. Pomalejší pracovní tempo se projevuje v situacích, kde se vyžaduje rychlé a správné přečtení
zadání. Selhává při porozumění čtenému, a jak sám uvádí, považuje tuto oblast za nejslabší. V této aktivitě není schopen držet jazyková škola Podolí tempo se svými spolužáky, jakékoli přečtení textu mu zabere hodně času, v textu se neorientuje, nechápe jeho obsah, i když zná všechna slovíčka. Lépe si text pamatuje, když je mu předčítán. Úroveň porozumění a reprodukce textu je velmi dobrá, dokáže vyprávět samostatně a je schopen analyzovat klíčové informace. V průběhu výuky strategie učení potřeboval mnohem delší dobu na přečtení. Naopak mu nedělalo problém pasáž převyprávět vlastními slovy, ale pouze tehdy, pokud mu byl text předčítán. V případě samostatného čtení Pankrác měl velký problém s nalezením klíčových slov a nedokázal se v textu orientovat i po několikerém přečtení. Pro lepší motivaci mu byly předkládány kratší texty, které byly upravené větší písmo, větší mezery mezi řádky. Výsledky v post testu ukazují na jisté