Dokáže také lépe odlišit podstatné od méně důležitého, nemá problém najít v textu klíčové informace a myšlenky. Je více motivován jazyková škola Újezd u Průhonic ke čtení v anglickém jazyce a snaží se o čtení cizojazyčných textů i mimo výuku angličtiny. Tabulka Percentuální zastoupení strategií jazyková škola Újezd u Průhonic učení žáka C Z analýzy jednotlivých položek dotazníku, zjišťujícím strategie učení se cizímu jazyku vyplývají tyto skutečnosti o žákovi C Osvojování nové slovní zásoby Nové slovíčko propojuje s tím, co už zná Používá vizuální představy nové slovíčko si zapamatuje, když si ho představí na stráncetabuli Používá kombinace zvukové a vizuální představy K učení nevyužívá činností paměťové kognitivní kompenzační metakognitivní afektivní sociální žák C používá kartiček, fyzického ztvárnění Procvičování Snaží se myslet v cizím jazyce Dívá se na filmy Známá slova používá v nejrůznějších kombinacích a vytváří z nich nové věty Kateřinky Odhadování významu slov Význam slova se snaží odhadnout na základě svých jazykových znalostí Překonávání omezení v mluvení a psaní Opatov Když neví správné slovíčko, vytvoří si ho podobně nebo úplně nové Když si nemůže vzpomenout na slovíčkofrázi, použije jiné se stejným významem nebo je opíše Příprava a plánování učení zajímá se, jak se lépe učit neplánuje si program tak, aby měl dostatek času na učení se jazyku nestanovuje si dlouhodobé cíle v učení jazyku Evaluace učení nevšímá si chyb, které v jazyce dělá Hodnotí
celkový pokrok, který při učení učinil Spolupráce při učení spolupracuje a žádá o pomoc osoby, které jazyk perfektně ovládají S anglických školek v Praze 4 Újezdu u Průhonic