Důvodem je zřejmě to, že ho spolužáci považují za hloupého, neboť i přes obrovskou snaživost ve vyučování, nedosahuje nejlepších jazyková škola Točná výsledků. Angličtina patří mezi jeho oblíbené předměty i přesto, že ve srovnání se spolužáky dosahuje horších výsledků. Dokonce Praha 12 uvažoval i o maturitě z cizího jazyka. Na základní škole se údajně nic nenaučil, protože se učitelé každý rok střídali a neměli téměř žádné požadavky. Díky své snaživosti učinil žák během tří let velký pokrok, hlavně v oblasti komunikačních dovedností. Má velice dobrou paměť, je schopen si zapamatovat velké množství nových slovíček a nebojí se je použít v kontextu při konverzaci. Jeho slabší stránkou je gramatika a písemný projev. Gramatická pravidla je schopen si osvojit, ale nedokáže je aplikovat. V písemném projevu je velká chybovost, nedokáže sestavit větu, pochopit strukturu anglické věty. Velký problém má také s přesným pochopením zadání úkolu, mnohdy nechápe, co má udělat a i přes podrobné vysvětlení postupu, úkol není schopen samostatně vypracovat. Nejproblematičtější oblastí jsou čtenářské dovednosti. I sám žák potvrzuje, že se v této oblasti cítí velmi nejistý. Anglický text čte velmi pomalu, občas se Lahovičky zarazí, opakovaně načítá slova. Hodně chybuje a domýšlí si text. Porozumění čteného textu je slabší, náročné je pro něj není jazyková škola Točná schopen vystihnout hlavní myšlenku textu. Snaží se dohnat své spolužáky v rychlosti čtení, ale z textu si nic nepamatuje. Ani po návodných
otázkách není schopen správně odpovědět. Snaží se odpovědět za každých okolností, ale málokdy je odpověď správná. Žák uvádí, Praha 16 že se doma vůbec neučí, protože neví jak. Nikdy se do angličtiny neučil, jen o přestávkách před hodinou. Se svou úrovní angličtiny je spokojen, za nejdůležitější považuje to, že se domluví. K výuce strategie RAP přistupoval velice vstřícně, snažil se zodpovědně plnit Hrnčíře všechny úkoly, protože se chce vyrovnat spolužákům, a to je pro něj největším motivačním faktorem. Výsledky posttestu viz tabulka č. prokazují, že se žák ve svých čtenářských dovednostech zlepšil, především v porozumění. Sám přiznává, že již lépe chápe text, když se soustředí na hlavní myšlenku a ví, kde ji může v textu najít. Úspěšnost Doba Pre test minut Post test minut Tabulka Srovnání výměna autoskel Praha 4 Točná