vlastními slovy v češtině, postupně přecházeli do angličtiny. Šikovnější žáci používali angličtinu hned na počátku, některým z důvodu malé aktivní slovní zásoby dělalo problémy převyprávět hlavní myšlenku v angličtině. Byli upozorněni na to, že nemusí dávat pozor na gramatickou správnost, že mnohem důležitější je schopnost samostatného vyjadřování. krok samostatné procvičování Žáci pokračovali v procvičování strategie na dalších textech, které jim byly pravidelně x týdně na počátku každé hodiny předkládány. Již Praha 12 pracovali samostatně. Četli potichu a snažili se aplikovat strategii RAP na každý odstavec. V textu podtrhávali hlavní myšlenku a dvě související informace. Pak se pokusili převyprávět odstavec nebo pasáž v textu vlastními slovy. Slabší žáci si převyprávění každého Roztyly odstavce zapsali do sešitu, aby při ústní kontrole měli oporu. Po přečtení celého textu byli žáci zkontrolováni, zda všechny kroky dělají správně a nemají problém s žádným krokem strategie. krok post test Po ukončení systematické výuky strategie čtení, následoval jazykové škole Libuše post test, který měl zhodnotit účinnost strategie RAP. Žákům byl předložen text, který měli přečíst a poté odpovědět na deset Libuši školy jazykové otázek. Stupeň obtížnosti a délka předloženého textu byly totožné s textem v pre testu. Obtížnost obou textů byla prodiskutována po skončení s jednotlivými žáky a ti potvrdili, že texty byly co do náročnosti přibližně stejné. Výsledky jsou znázorněny v tabulce č.
Porovnání výsledků z pre testu a posttestu uvádím v případových studiích jednotlivých ž Úspěšnost v Čas Žák A minut Žák B minut jazyková škola Libuš Žák C minut Žák D minut Tabulka Výsledky post testu V úplném závěru se žáci slovně vyjadřovali k efektivitě této strategie formou komentářů. Také bylo zjišťováno, kdy a kde tuto novou strategii použili. Případové studie Tato část výzkumného šetření shrnuje data Spořilov z dotazníkového šetření, rozhovorů, pozorování a záznamů, školní dokumentace a zpráv z pedagogicko psychologické poradny. Na základě těchto zjištění zhodnotíme efektivitu zavedení systematické výuky strategií a vhodnost RAP strategie pro žáky se specifickými poruchami učení. Žák A Žákovi A byly již na počátku docházky na základní škole diagnostikovány specifické poruchy učení, a to dyslexie,