představuje ve svých publikacích např. Interpretace a metody ve vizuálních oborech Čas, prostor, hudba a výtvarné umění. Pochopením různých způsobů chování, myšlení, rozvrhu intuicí dává umění obraz o možnostech lidské mysli, která ho vlastně stvořila, a tím se do něj otiskla. uvádí docentka Dytrtová. Výtvarná výchova má podle ní učit děti řešením problematiky výtvarným kódem samostatně myslet, rozvíjet citlivost pro určité jevy Za hlavní výukovou metodu výtvarné výchovy považuje interpretaci jednoho druhým, tedy školy jazykové Vysočan uvažování v metaforických paralelách a posunech Často volenou metodou jejího zpracování výtvarných hodin je dialog tedy schopnost učitele jazyková škola Vysočany klást odborně výstižné a vzhledem k laikovi zajímavé a logické otázky a umět předpokládat možné odpovědi. Tuto metodu jsem přijala za vlastní a hojně jsem ji využívala ve svých programech. Filozofii mého přístupu k výtvarné výchově jsem naznačila již v úvodním zamyšlení viz kapitola Výtvarná výchova je jediným předmětem, který na školách zastupuje jednu z nejrozšířenějších složek života ve Vysočanská světě kolem nás, a totiž vizuální Metodický portál Inspirace a zkušenosti učitelů. Metodický portál RVP online. cit. Dostupné z http dum.rvp.czindex.html DYTRTOVÁ, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. Ústí nad Labem Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, str. ISBN DYTRTOVÁ, Kateřina. Interpretace umění ve výtvarné výchově. Vyd. Ústí nad Labem Univerzita J. E. Purkyně, Pedagogická Českomoravská
fakulta, str. s. obr. příl. ISBN X DYTRTOVÁ, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. Ústí nad Labem Univerzita Vysočanech školách jazykových J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, str. ISBN DYTRTOVÁ, Kateřina. Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Vyd. Ústí nad Labem Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, str. ISBN podněty. Denně naše oči ulpívají na nejrůznějších předmětech rozdílné estetické kvality. Současná společnost více než kdy dříve využívá vizuálních zobrazení pro nejrůznější účely. Ať už to je billboard na dálnici nebo reklama na prací prášek v televizi. Všude, kam se podíváme, na náš útočí vizuální podněty a my je musíme vstřebávat, třídit, Kolbenova hodnotit, zvažovat a dále s nimi pracovat. A nejedná se pouze o všudypřítomnou reklamu či graffity v ulicích, ale vizuálními podněty se jazykových škol Vysočanami rozumí i móda, design užitkových předmětů, architektura budov, vzhled veřejných prostranství nebo i vánoční výzdoba oken na panelovém sídlišti. Jak se má člověk vyznat v těchto podnětech, jak si má utvořit názor ve změti různých přístupů a stylů, jak má odlišit