prezentovala jsem jim obrázky různých symbolů. Vždy mě zajímalo, kde se s daným symbolem můžeme setkat. Žáci pak také sami kreslili na Jahodnice tabuli další symboly a říkali, kde je lze vidět. Obr. Snímek z digitální prezentace k vysvětlení pojmu symbol, použité obrázky viz https jazykové školy Dolními Počernicemi www.google.czsearch, Pro další práci se symboly jsem prvně naučila žáky další anglická slovíčka. K nabídnutým obrázkům různých věcí jsme se učili jejich anglické názvy. V další fázi jsme k daným věcem hledali jejich symboly. Každý dostal kus papíru a měl jazyková škola Dolní Počernice správně přiřadit symbol k obrázku. Bylo to formou malého motivačního testu. BIRD RIVER SNAKE FISH CLOCK SUN CUP ARROW A H B C D G F E Obr. Snímky z digitální prezentace učení se nových anglických slovíček a přiřazování symbolů k zobrazeným věcem, tvorba autora, použité obrázky viz https www.google.czsearch, Než se žáci pustili do své vlastní tvořivé práce, znovu jsme si zopakovali, jak z detailního obrázku získáme jeho symbol pomocí zjednodušování. Pokládala jsem stále dokola stejnou otázku What can we remove from this picture of fish, so that Praha 14 it was still the fish. V překladu tedy Co můžeme z obrázku odstranit, aby to stále byla ryba. Žáci jmenovali různé části jako ploutev, oko, atd. a já jsem tyto části rovnou v digitální prezentaci z obrázku umazávala. Názorně jsme si tedy ukázali, jak odstranit z obrázku veškeré detaily a dospět k nejjednoduššímu tvaru, který stále v sobě nese význam daného obrázku. Snažila jsem se, aby si žáci
uvědomili, jak málo stačí k zobrazení daného významu. Obr. Snímek z prezentace odstraňování detailů z obrázku ryby, tvorba autora, Vlastní tvorba V této fázi programu nastal čas pro vlastní tvorbu dětí. Každý dostal dva malé čtverečky bílého papíru a vylosoval si Chvaly jeden z obrázků, které jsem měla nachystané viz Přílohy. Zároveň jsme s dětmi probírali anglické názvy těchto předmětů na