která jsme se spolu v průběhu hodiny učili. Ukázala jsem na obrázek a ptala se What is it Co je to. Odpověď byla třeba bus autobus, a já se Praha 20 pak ptala Where is a symbol of a bus Kde je symbol autobusu, a žáci měli v papírcích najít právě symbol autobusu. Tím jsme procvičovali Chvaly anglická slovíčka a ověřovali si, co jsme se v hodině naučili z výtvarné kultury i z anglického jazyka. Když jsme všechny papírky správně přiřadili k sobě, nalepili je žáci na arch balicího papíru a připsali anglický i vlámský název daného předmětu. Na konci hodiny pak každý žák jako výstup z hodiny dostal papír s obrázky a jejich anglickými názvy, které jsme na hodině probrali. Obr. Obrázky a jejich anglické názvy jako výstupní papír z hodiny, tvorba autora, použité obrázky viz https www.google.czsearch, Obr. Výsledný plakát z hodiny obrázky a jejich symboly spolu s anglickými a vlámskými názvy, tvorba žáků třídy základní školy Sint Dimpna Geel Belgie, jazyková škola Horní Počernice fotoarchiv autora, PROGRAM TVAR Anotace Pomocí hledání tvarů v liniích zmačkaného papíru si žáci procvičují vlastní představivost a uvědomují si, že jeden tvar může vyjadřovat více významů. Žáci si vyzkouší techniku kašírování, kterou použijí na vytvoření reliéfu nebo plastiky své vlastní příšery, kterou si nalezli v liniích zmačkaného papíru. Jednoslovné odpovědi žáků jsou jim ihned překládány do angličtiny, a tím se učí anglická slovíčka přímo potřebná ke komunikaci v hodině. Věková skupina třída ZŠ let jazykové škole Horních Počernicích
Časová dotace minut Jazyková úroveň A Praxe Základní škola Sint Dimpna, Geel, Belgie Obsahový cíl rozvíjení představivosti na základě přiřazování významu nalezenému tvaru hledání tvarů v liniích zmačkaného papíru technika kašírování papier maché Jazykový cíl anglické výrazy pro předměty použité v hodině pochopit instrukce v anglickém jazyce Slovní zásoba man, house, dog, mouse, heart, table, Praha 14 Osnova Obrázky z nerovných čar Zmačkaný papír a hledání tvarů Vlastní práce příšera Popis hodiny Obrázky z nerovných čar Žákům Lehovec jsem ukázala obrázky z různě vlnitých a nerovných čar viz Přílohy. Ptala jsem se, co vidí na obrázku. Cílem bylo vzpomenout si na anglická slovíčka zobrazených věcí člověk, dům, pes, které jsme se žáky probírali v jedné z předchozích hodin viz Program symbol. Obr. Horními Počernicemi školách jazykových Obrázky člověka, domu a psa z nerovných čar, tvorba autora, Pokračovala jsem v ukazování obrázků z nerovných čar, ale už méně konkrétních. Obrázky jsem také různě natáčela a vždy jsem se ptala žáků, co by to mohlo být. Žáci vymýšleli všelijaké možnosti, ale vždy museli svůj nápad obhájit. To znamená vysvětlit, která čára jim danou věc připomíná. Své nápady říkali buď rovnou anglicky, hornopočernický pražský plavání kojenců