Skály a jejich popis v angličtině Diskuze vedla k závěru, že téměř vše může být nějakým způsobem spojeno. A tak jsem žákům začala ukazovat obrázky objektů Františka Skály, které jsou skvělým příkladem zajímavého spojování věcí do roztodivných objektů. Po žácích jsem nejprve vyžadovala popis objektů v angličtině. Tímto si žáci rozšiřovali slovní zásobu o méně často používaná Lehovec slovíčka, jako např. včelí plástev, drátek od špuntu na víno apod. Nová slovíčka si žáci zapisovali do pracovních listů viz Přílohy. jazyková škola Hloubětín EVERYTHING CAN BE CONNECTED FRANTIŠEK SKÁLA What is connected in this art piece Honeycomb Teddy bear Product of nature Obr. Snímek z digitální prezentace, viz Literatura a reprodukce fotografií, Význam Skálových objektů Po popisu objektů jsme se zaměřili na jejich význam. Otázkami jazykovým školám Hloubětínem jsem se snažila donutit žáky přemýšlet nad smyslem Skálových děl i nad obecnějšími problémy dnešního světa. Why does the artist make such weird connections What do these strange connections mean Beauty of connected materials, esthetical qualities of the piece of art TRAFFIC Praha 14 CONNECTION INTERNET CONNECTION CONNECTION BETWEEN PEOPLE CONNECTION OF TWO COMPANIES TELEPHONE CONNECTION CONNECTION WITH WORLD CABLE CONNECTION EVERYTHING CAN BE CONNECTED IS IT GOOD TO BE CONNECTED WHAT ARE THE CONSEQUENCES OF CONNECTED WORLD Obr. Snímky z digitální prezentace, viz Literatura a reprodukce fotografií, Výtvarná aktivita a aktivní používání nové slovní zásoby Žáci si sedli do dvojic. První z dvojice
dostal obrázek jednoho Skálova objektu viz Přílohy a jeho úkolem bylo anglicky popsat obrázek druhému žáku z dvojice tak, aby byl schopen obrázek co nejvěrněji nakreslit. Pak se žáci vystřídali. Prvně měli ale čas najít si neznámá anglická slovíčka ve slovnících a zapsat si je do svých listů. Při popisu je následně aktivně používali, a tím si je lépe fixovali. Když byly kresby dokončeny, žáci vymýšleli originální názvy pro dané Skálovy objekty. Protože tématem hodiny bylo spojení, i název měl být utvořen spojením několika vhodných anglických slov. Obr. Výsledky výtvarné aktivity zapojující obrázky objektů Františka Skály a jejich anglický popis, práce Kolbenova žáků ročníku Gymnázia Slovanské náměstí v Brně, fotoarchiv autora, Vlastní práce nejoriginálnější spojení Závěrečná aktivita měla shrnout poznatky nabyté v hodině. Vyhlásila jsem soutěž o vytvoření co nejoriginálnějšího spojení. Toto zadání nebylo téměř jazyková škola Hloubětín ničím omezeno. Žáci mohli použít vše, co našli kolem a nemuseli se omezit ani na učebnu. Důležité bylo, aby alespoň trochu přemýšleli, proč dané spojení vytváří. Ve spojení měl být smysl nebo alespoň vtip. Pracovalo se ve skupinkách. Závěrečná prezentace Žáci