ilustracích rozložených žákům k vidění a ukázat mi je. Takto jsem se žáky procvičovala nová slovíčka. Ptala jsem se například Where jazyková škola Miškovice is a well Show me a wolf. Kde je studna Ukaž mi vlka. Žáci se rozdělili do skupinek a každá skupinka dostala sadu obrázků postaviček a věcí z pohádky viz Přílohy. Tyto obrázky byly ale přestřihnuté napůl a rozházené. Skupinky měly soutěžit o to, kdo nejrychleji obrázky opět sestaví k sobě. Pak jsem se žáků opět ptala, co vidí na obrázcích, jak se to řekne anglicky. Vlastní práce tvorba divadla Cílem vlastní jazyková škola Miškovice práce žáků bylo vytvořit si své vlastní loutkové divadlo, loutky a zahrát svým spolužákům představení. Mohli buď kopírovat moje úvodní vyprávění O Červené karkulce, nebo zahrát jinou pohádku, nebo si vymyslet svůj vlastní příběh. Většina žáků volila vlastní příběh. Žáci pracovali ve skupinkách. Každá skupinka měla z papírové krabice nejprve vyrobit loutkové divadlo. Krabici jsem jim pomohla Nouzov prostřihnout, aby se vytvořil otvor pro scénu. Úkolem žáků bylo krabici upravit a pomalovat. Dále měli namalovat scénu pro své představení. K tomu sloužily čtvrtky ve velikosti zadní části krabice. Další prací byla výroba loutek pomocí obyčejného papíru a špejle. Tvar postavičky se vystřihl dvakrát z papíru. Mezi dva papíry se vložila špejle a papíry se i se špejlí slepily k sobě. Vznikla Praha 19 tak jednoduchá loutka, kterou si žáci sami pokreslili. Závěrečné představení Skupinky představily svoje divadlo a zahrály ostatním své
představení. Žákům třídy bylo potřeba s hrou trochu pomoci, starší si již vše režírovali sami. Žáci zde hovořili svým mateřským jazykem, protože takto náročnou komunikaci v angličtině by ještě nezvládli. Kontrolně jsem se jich ale v průběhu celé hodiny ptala na Praha 18 slovíčka, která jsme se na začátku hodiny naučili. Obr. Žáci a třídy ZŠ Sint Dimpna Geel Belgie při práci na loutkovém divadle a inscenaci hry, fotoarchiv autora, PROGRAM KRAJINA Anotace Program rozšiřuje žákům anglickou slovní zásobu na téma krajiny, kterou v průběhu školy jazykové Miškovicím hodiny procvičují a používají i pro svou výtvarnou práci. Ta se skládá z vytvoření krajiny pomocí papíru a nůžek. Žáci jsou tak nuceni nalézat možnosti použití papíru, rozlišovat významy tohoto použití a uvědomovat si jemné nuance mezi různými výrazy papíru. Seznámí se s krajinomalbou z období romantismu a s hlavními malíři tohoto období. Porovnají klasické ztvárnění krajiny malbou s moderním pojetím krajiny od Lucia Fontany a Aleny Kučerové. Program je protkán diskuzemi, kterými se žáci nejen zdokonalují v komunikaci v cizím Klíčov jazyce, ale zároveň přemýšlí nad výtvarnou tvorbou a tématy, které otevírá. Věková skupina ročník střední školy let Časová dotace Miškovicích jazykovými školami minut Jazyková úroveň B Praxe Gymnázium Slovanské náměstí, Brno, Česká republika Obsahový cíl krajina jako téma maleb v období