ve výtvarné výchově a nabízí čtyři varianty s různou tematikou, ale podobnou strukturou hodiny. Žáci se na začátku hodiny vždy naučí anglická slovíčka, která se váží k tématu, a pak zpracují téma v keramické hlíně. Všechny čtyři varianty poskytují jednoduché skloubení angličtiny a výtvarné výchovy. Obsah není složitý a soustředí se hlavně na zvládnutí zajímavé výtvarné techniky a Praha 21 materiálu. Věková skupina třída ZŠ let Časová dotace minut na každou variantu Jazyková úroveň A Praxe Základní škola Sint Dimpna, Geel, Koloděje jazykových škol Belgie Obsahový cíl práce s keramickou hlínou manuální zručnost žáků základy modelování Jazykový cíl tematické celky anglických slovíček zvířata, oblečení, dům, obličej, emoce Slovní zásoba elephant, lion, hippo, giraffe, snake, T shirt, trousers, shorts, dress, skirt, hat, shoes, boots, jumper,house, roof, wall, window, door, fence, forehead, eyebrows, eyes, nose, mouth, chin, cheak, ear, hair, happy, sad, angry, surprised, in love, tired Osnova varianta zvířata varianta oblečení varianta dům varianta obličej Popis hodiny varianta zvířata jazykovými školami Kolodějích Žákům jsem ukazovala obrázky zvířat a ptala se jich, co to je za zvíře. Žáci mi museli anglicky odpovídat. Obrázky jsem několikrát Praha 22 zopakovala pro lepší zapamatování pojmů. Žáci si pak z keramiky vyváleli tenké pláty a na ně obkreslili z kartonu vystříhané tvary jednotlivých částí zvířat, které jsem jim dala k dispozici. Tyto části vyřízli, poskládali správně k sobě a poslepovali. Doplnili
obličej a další detaily. Po vypálení zvířata nabarvili akrylovými barvami. Obr. Keramická tvorba zvířata, práce žáků třídy ZŠ Sint kolodějský pražský soukromou školu mateřskou