Slovní zásoba boulder, lake, crag, heavy seas, gorge, lighthouse, shore, stones, stream, headland, path, hillock, shrub, plain, hummock, rivulet, summit, ravine, valley, trail, hill, rocks, river mouth, track,bush, grain,crevasse, trunk, precipice, stump, cliff, promontory, brook, mountain, water, land, road, plant Osnova Anglická slovní zásoba Vlastní práce Prezentace Procvičování Krajina v moderním stylu a diskuze Závěrečná Vysočanská prezentace Popis hodiny Anglická slovní zásoba Žáci dostali pracovní papír viz Přílohy a zelenou tužkou měli do tabulky vedle anglických Českomoravská výrazů doplnit jejich český ekvivalent. Anglická slovní zásoba byla zaměřena na téma krajiny a prezentovala hlavně méně často používané výrazy a synonyma ke známým pojmům. Prezentace V digitální prezentaci viz Přílohy jsem žákům ukazovala různé obrazy s tematikou krajiny. U každého obrazu jsem představila jeho autora, slohové zařazení a století vzniku. Následně jsme na obrazech hledali pojmy popisující krajinu, se kterými se žáci předtím seznámili v pracovním listu. Červenou tužkou si do tabulky v pracovním listu doplnili významy výrazů, které předtím neznali. Zápis zelenou a červenou tužkou sloužil k rozlišení slovíček, která už žáci znali před mou hodinou a slovíček, která se na mé hodině nově naučili. LANDSCAPE HILL HILLOCK HUMMOCK ROCKS STONESCRAG BOULDER John Constable ROMANTISM th jazyková škola Prosek century Obr. Snímky z digitální prezentace, viz Literatura a reprodukce fotografií, Krajina v moderním stylu a diskuze Po skončení prezentace školy jazykové Prosekem
výtvarných děl z období romantismu jsem žákům ukázala několik příkladů ztvárnění krajiny v moderním stylu od Lucia Fontany a Aleny jazyková škola Prosek Kučerové. Žáci porovnávali klasické malebné pojetí s moderními tendencemi. Snažila jsem se podnítit diskuzi na téma, co je to krajina, jak Klíčov ji vnímáme, co do ní patří, jakou krajinu máme rádi apod. Výtvarný styl Lucia Fontany také uvedl formu, kterou žáci použili pro své vlastní výtvarné práce v následujícím kroku programu. Vlastní práce Následně si každý vylosoval tři papírky s pojmy týkajícími se krajiny, které jsme procvičovali v předchozích fázích. Úkolem každého žáka bylo vytvořit svou vlastní krajinu, kde ovšem musí ztvárnit ty tři pojmy, které si vylosoval. Forma zpracování tématu byla také omezena. Žáci měli k dispozici pouze bílé a balicí papíry a nůžky. Papír se mohl protrhávat, prořezávat, mačkat, kroutit, lepit, ale ne pomalovávat, jak tomu byli žáci navyklí. Obr. Krajina ztvárněná soukromé jesle na Praze 9 Proseku