strávený v cizině. V případech, kdy studenti uvedli jeden až dva dny strávené za hranicemi, se může jednat o výlet za sportovním jazykovou školu Smíchově vyžitím, návštěvu nákupního centra atd., kde prostor ke komunikaci je omezený. Nejvíce studenty motivuje potřeba hovořit cizím jazykem při cestování a v budoucí kariéře. Ke stejnému výsledku dospěla i Dušová Nejnižší pozici zaujala motivace, že mají v zahraničí Radlická partnerskou školu. Tato odpověď se téměř neobjevovala. I ve výzkumu Koudelkové tato motivace zaujala poslední místo. V jistých záležitostech, se ale výzkum odlišuje od Koudelkové Za největší motivaci studenti zvolili tvrzení, že je CJ prostě baví Další zjištěnou motivací byl zájem dokončit školu přes U této motivace v tomto výzkumu nebyla zjištěna taková preference jako ve výzkumu Koudelkové Třetí místo s zaujímá cestování, které oproti tomu získalo nejvíce preferencí v tomto diplomovém výzkumném šetření. Z Anděl odpovědí vyplývá, že se studenti učí spíše pro sebe a pro budoucí výhody z toho plynoucí. Motivace vnější nezaujímají v datech velkou část. Jedná se soutěžení se spolužáky, že mají bezvadnou učitelku, nebo rodiče, kteří na studenty tlačí, aby se daný jazyk učili. Je jazykovým školám Smíchovem tedy dobře, že se CJ nevěnují, protože musí, ale proto, že chápou význam znalosti světového jazyka v globální společnosti. Většinově se studenti nevěnují cizímu jazyku mimo školu v podobě doučování nebo jazykových kurzů. Hodnota ve výzkumu Parobkové která prováděla
výzkum na Střední pedagogické škole v Kroměříži, byla vyšší uvedlo, že se neúčastní ani doučování ani kurzů. Výsledek však není plně srovnatelný, protože výzkum Parobkové se zaměřil na čas přítomný, zatím výzkum v této diplomové práci se dotazoval, zda již Smíchovské nádraží někdy využili této možnosti vzdělávat se. Porovnávat tedy oba výsledky může být tedy zavádějící. Otázkou zůstává, proč se studenti Smíchovu jazykových škol CJ věnují převážně pouze ve škole. Důvody mohou být finanční, časové, malá informovanost nebo i rozhodnutí studenta a jeho rodiny. I Výtoň jiná preference trávení svého volného času může hrát velikou roli, jelikož proces učení se CJ je dlouhý a toužené výsledky nemusí nést hned. Pro dotazovaných bylo velmi důležité být ve vybraném cizím jazyce úspěšný. I když výzkum Koudelkové byl zaměřen na francouzštinu a ne na jakýkoli preferovaný cizí jazyk, i zde naprostá většina zaujala stejné stanovisko. Studenti si totiž uvědomují význam znalosti alespoň jednoho cizího jazyka v dnešní době. Možná se o cizí jazyk prostě zajímají nebo na něm pracují s vizí, že se jazyková škola Smíchov jim bude do budoucna nebo života obecně velmi hodit. V tom mají pochopitelně pravdu, a tudíž je velmi dobře, že k celé věci takto přistupují. Jako destinaci zahraničního pobytu uvedlo Spojené království Velké Británie a Severního Irska. upřednostňuje angličtinu před jinými cizími jazyky, a to z mnoha důvodů. Převážně pro její světové rozšíření, praktické použití pro zájmy i budoucí profesní instalatér nedaleko Prahy 6 Smíchova