dotazovaných nedokázali posoudit. respondentů využilo možnost dotazník okomentovat. Studenti zmiňovali jako negativní stránku jeho délku a obsáhlost, jež obsahovala mnoho podobných otázek. viz F a Objevil se i komentář o zdlouhavosti dotazníku, jež sváděl k nepravdivému Bílá Hora vyplňování. Kromě irelevantních poznámek, pár studentů projevilo nesouhlas s vedením výuky jejich paní profesorky angličtiny. Výsledky za jednotlivé třídy Vzhledem k tomu, že výzkum probíhal ve třetích ročnících gymnázia, mají učitelé i sami studenti ještě čas i prostor pro zlepšení přístupu k výuce CJ. Nehledě pouze na příští školní rok s nadcházející maturitní zkouškou, ale i možné pokračování jazykové školy Ruzyni ve studiu na vysoké nebo vyšší odborné škole, kde se umění učit CJ, nebo umění učit se obecně vyplatí, stejně jako později v profesním životě. U každé třídy bude speciálně rozebráno několik položek z dotazníku. Např. kolik studentů se zúčastnilo jazyková škola Ruzyně zahraničního pobytu a do jaké destinace, hodnocení učitele jazyka, posuzování svých řečových dovedností, motivace k učení CJ, strategie učení a efektivita učení. Dodány budou návrhy zlepšení pro konkrétní třídy. Grafické zobrazení výsledků strategií pomocí spojnicových grafů jsou přiloženy k této diplomové práci v Příloze č. V rámci dodržení alespoň částečné anonymity jednotlivých tříd, byly třídám přiděleny písemné kódy. Výsledky a doporučení pro třídu A Z této třídy se do výzkumného šetření zapojilo Praha 17
osob. Celkově respondentů zaznačilo účast na delším zahraničním pobytu, z toho studenti navštívili Německo a stejný počet Spojené Blatiny království. Pět z osmi strávilo v zahraničí jeden až dva týdny. Téměř z nich si myslí, že jim pobyt pomohl jazykově jen trochu, velmi a Vypich vůbec. Stejný počet navštěvuje nebo někdy navštěvoval jazykový kurz nebo doučování. Dohromady učí stejná paní profesorka studentů. Dva pocházeli z jiné jazykové skupiny s jiným kantorem. Ze zbývajících studentů, hodnotí svou kantorku za velmi špatnou, představuje jeden hlas. Argumenty pro takové rozhodnutí byly, že paní profesorka dle názorů studentů neumí učit, studenty uráží a nadává jim, má špatnou jazyková škola Ruzyně výslovnost a jazyk angličtinu promíchává s ruštinou. Celkově se dle hodnocení studentů výuce moc nevěnuje. Můžeme tedy shrnout, že dosavadní zkušenosti a názory studentů se drží zatím v negativní rovině. Co se týká rozvoje čtyř dovedností dle sebereflexního pohledu studentů se v pořadí na třetím a čtvrtém místě s výraznějším skokem oproti ostatním objevuje porozumění slyšenému, neboli poslech. Šest studentů svůj poslech zařadilo na třetí místo a čtyři na místo poslední. Jako svou nejsilnější stránku zvolilo shodně studentů jazykovým školám Ruzyni mluvení a porozumění čtenému. Studenty třídy A nejvíce motivuje k učení CJ to, že jej budou potřebovat pro cestování a také, že je pro masážní Praha 6 Ruzyně