třídy D se zapojilo do výzkumného šetření. Většina z nich, přesně studentů se zúčastnila zahraničního pobytu. Opět Petřiny nejnavštěvovanějším státem se stalo Spojené království Španělsko, Malta a po Maďarsko, Rakousko a Francie. Většina v zahraničí Veleslavínem jazykovými školami strávila dva týdny. Pobyt, dle soudu studentů, moc nepomohl pěti studentům, trochu pomohl čtyřem a třem velmi. Možnosti vzdělávat se v CJ i mimo školu využilo studentů. V této třídě se jednalo o kroužky na ZŠ a individuální doučování. V jednom případě dokonce doučujícím Červený vrch je otec. Třída uvedla tři jazykáře. Dva byli hodnoceni slovem dobře. Jedna kantorka obdržela hodnocení slabší. Připojeny byly také důvody, studentka nesouhlasí se stylem výuky, považuje učitelku za málo náročnou a málo přísnou a jednomu studentovistudentce se dokonce předmět kvůli paní profesorce zprotivil. Studenti pociťují svou zdatnost nejvíce v řečových dovednostech v tomto pořadí porozumění čtenému, psaní, mluvení a porozumění slyšenému. Nejfrekventovanější motivací učení se CJ je to, že CJ potřebují pro cestování Na jazykové školy Veleslavínu stejné úrovni s se umístila povinná maturita z CJ a potřeba být v CJ úspěšný. Nejméně bylo voleno tvrzení o tom, že mají na CJ bezvadnou učitelku Studenti převážně nepoužívali zvukové a vizuální představy při nabírání nových slovíček respondentů. Tématicky blízké je i fyzické ztvárnění jazykové fráze, které taktéž nepoužívali resp Mimoškolní akce k procvičování CJ nevyužívalo
respondentů. U kompenzačních strategií, se studenti většinou ve své promluvě snaží o zjednodušení nebo přizpůsobení, popř. v hojné jazyková škola Veleslavín míře vytváří sami slovní spojení na základě svých dosavadních zkušeností. Veškeré příslušné grafy jsou k dispozici v Příloze č. Nejfrekventovanější odpovědí na otázku, zda jim učitel říká, jak se mají CJ učit, byla ne. Většinově se odpovědělo, že spíše ne, tak půl napůl a ano. Nicméně si myslí, že se spíše učit umí. Dále odpovědělo ano na stoprocentně a soudí, že se učit neumí. Shodně jazykových škol Veleslavínu zaznamenalo odpovědi spíše ne a spíše ano na tvrzení, zda mají talent na jazyky. A dalších si myslí, že s talentem disponují a nikoli. Doporučení Je zřejmé, že kromě Velké Británie je v této třídě nejnavštěvovanější zemí Španělsko. Klademe si však otázku, proč Na Bateriích studentům pobyt jazykově moc nepomohl. Tématem k zamyšlení je zde opět vztah učitel studenti. Realizován by měl postup jako u třídy D. Vypich Studenti volili poslech jako svou slabší stránku. Proto je vhodné zaměřit se na tuto dovednost v hodinách CJ. Námětem se může stát cokoli