Oxfordové a adaptovaný dotazník, který vychází ze SILL dle Vlčkové Cílem bylo zmapovat, jaké skupiny strategií studenti na gymnáziích používají, jaké konkrétní strategie sami při učení se CJ využívají. Nedílnou součástí výzkumného šetření bylo zjistit kolik, a Na Bateriích jaké jazyky se studenti učí, jaké jsou jejich jazykové preference a hodnocení své vlastní jazykové úrovně v CJ nebo i výuky kantora. jazyková škola Břevnov Dalším cílem této diplomové práce bylo také informovat školy o získaných výsledcích dle jejich preference. Výzkumný vzorek Výzkumný vzorek představovali losem vybraní studenti třetích ročníků gymnázií v Brně městě a Brně venkov nebo jím odpovídající třídy na víceletých gymnáziích. Gymnaziální studenti byli vybráni z důvodu, že tato diplomová práce využila již existující dotazník Vlčková Břevnova školách jazykových tudíž formát musí zachovat stejný. Dalším z důvodů byla také skutečnost, že studenti na gymnáziu v posledních ročnících by měli již Vypich být na takové úrovni, aby byli schopni racionálně o svých strategiích při učení se CJ uvažovat a přemýšlet a také proto, že umění sebereflexe využijí při terciárním vzdělávání nebo i praktickém běžném životě. Dalším důvodem pro třetí ročníky byl i hypotéze, že v posledním ročníku probíhá intenzivní příprava k maturitní zkoušce. Tudíž i časových možností pro studenty, ale i pro učitele, kteří pomáhají výzkum realizovat je omezenější. Celkově se do výzkumného šetření zapojily čtyři školy, sedm tříd a počet
respondentů se rovnal Výběr škol byl prováděn náhodně na bázi losu. V původní skupině se nacházely všechna gymnázia v oblasti Brna města a Brna venkov. To činilo škol. Základní soubor všech gymnázií Brno město a Brno venkov je jako seznam přiložen k této diplomové montessori školkách nejblíže Prahy 6 Břevnova