nepoužívání strategií K zapamatování nových slov používám rýmů A, Nové slovíčko si fyzicky ztvárním A a Používání dvoustranných kartiček A. I z ostatních dominantních hodnot čteme, že paměťové strategie nepatří mezi velmi preferované v této třídě. A představuje Budovec fyzické ztvárnění nové fráze. A se týká používání dvoustranných kartiček s novým slovem na jedné straně a jeho definicí druhé. Obě výše zmíněné strategie jsou užitečným pomocníkem při osvojování zvláště, převažuje li u studenta inteligenční stránka prostorová nebo pohybová. Zajímavé bylo zjištění, že studenti ze se snaží porozumět, aniž by si slovo od slova překládali. Taktéž jejich strategie jazyková škola Sedlec ze zjednodušení nebo přizpůsobení se, když neví, jak něco vyjádřit, je v učení efektivní. Většina studentů třídy A na tomto gymnáziu zastává názor, že jim učitel neříká, jak se CJ učit a co je pro učení důležité. Dále si myslí, že jim to občas říká a souhlasilo s názorem, že jim to říká vždy. Z toho vyplývají i výsledky následující otázky, že studentů se domnívalo, že se spíše neumí učit a tak půl napůl. Že se umí učit, si myslelo Nerozhodné výsledky byly získány na otázku, zda mají nadání na jazyky. Dalších Podbaba si myslí, že spíše ne a spíše ano. Grafické zobrazení všech strategií z inventáře je přiloženo v Příloze č. Doporučení Za klíčové téma u této třídy autorka považuje vztah s vyučující. Prostředí s málo fungujícími interními vztahy nejspíše málo studenty jazyková škola Sedlec
motivuje a přetrvávající nespokojenost povede k lepším studijním výsledkům jen s velkými obtížemi. Proto by bylo vhodné v tomto směru se třídou pracovat. Velmi záleží na znalosti a povědomí o dané třídě tak, aby situace mohla být řešena co nejlépe. Jedním z možných