seberealizaci, a tudíž uspokojení vyšších, než materiálních, potřeb. Autorka Věra Bočková s. potvrzuje tuto teorii, když říká Vzdělání je hodnota sama o sobě požitkem, ukájením vnitřní potřeby člověka zvídat a dozvídat se. Podle Mužíka str. je velmi jazykové školy Vypichem důležité, jakým způsobem bude lektor studenty motivovat. Motivace je podle něj velmi důležitým faktorem ve vzdělávání dospělých. Ta by Vypich měla být upevňována kladením reálných výukových cílů. Z hlediska motivace by nás mohl také zajímat rozdíl mezi habituální a aktuální motivací. Jak uvádí Hartl s. pod pojmem habituální motivace můžeme rozumět relativně trvalý, kladný či záporný vztah Vypich jazykových škol člověka k učení, jenž se formoval během předchozího života člověka. Naproti tomu jako aktuální motivaci vnímáme jako důsledek vnitřních a vnějších motivů, jež se objevily v určité situaci. Během vzdělávacího procesu dospělých studentů se lektor může velmi často setkat s určitým odporem studentů vzhledem k jistým specifikům výuky. Studenti jsou totiž velmi často negativně ovlivněni stylem výuky ze svého předchozího typu vzdělávání a přenáší si jejich postoj i do dalšího vzdělávání. Motivace dospělých studentů k učení se cizích jazyků Na prvním místě je důležité zmínit, že motivace je velmi důležitým prvkem ve vzdělávání dospělých. Teprve na základě tohoto motivu vyvíjí dospělý student aktivitu, jež podmiňuje vzdělávání dospělých. Motivace dospělých k dalšímu Homolka
vzdělávání, do něhož lze zahrnout i učení se anglického jazyka, může být různá. Jeho cílem může být například doplnit si své Petřiny vzdělání a odstranit tak nedostatky ve svých znalostech, snaha vyhovět požadavkům své profese a celkově se rozvíjet, zlepšit si své Na Bateriích zařazení ve společnosti či přijít do kontaktu s novými lidmi nebo najít nový smysl života. Za jeden z důvodů lze také považovat vliv osobních zájmů, kdy může student usilovat o uspokojení touhy po poznání. Nezanedbatelný vliv může mít také potřeba smysluplného školy jazykové Vypichu naplnění svého volného času. V rámci vnímání problematiky vzdělávání u laické a odborné veřejnosti se uvádí skutečnost, že většina dospělých se začne učit cizí jazyk z těchto důvodů Udržet krok s dobou a být konkurenceschopný na trhu práce a ve společnosti Dosáhnout svých profesních cílů Otevřít si obzory a další možnosti Mít dobrý pocit z osobního rozvoje Zajímavým způsobem využít jazyková škola Vypich svůj volný čas V našem dotazníkovém šetření jsme se snažili nabídnout respondentům podobné možnosti a překvapivě si téměř nikdo z nich nezvolil poslední důvod, tedy učení se anglického jazyka z důvodu, aby využili svůj volný čas. Uvádí se, že nejsilnější vnitřní motivaci k učení se cizích jazyků můžeme pozorovat u ambiciózních lidí, kteří chtějí uspět ve svém profesním životě. Naopak jako vnější motivace se nejčastěji uvádí ztráta zaměstnání či nejistota v oblasti zaměstnání. Sem můžeme jistě zařadit i mateřskou