technologií alespoň x týdně ve všech třídách respondentů. V každé hodině ve všech třídách využívá didaktické technologie učitelů anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Dva respondenti používají didaktické technologie ve své výuce ve většině hodin v jedné ze tříd. Po jednom respondentovi odpovědělo na tuto otázku, že využívají didaktickou techniku v každé hodině v jedné ze tříd, alespoň x týdně v Luka jedné ze tříd a méně než x týdně v jedné ze tříd. Ostatní možnosti se v odpovědích respondentů nevyskytly. Graf tedy ukazuje rozdíl v četnosti využití didaktických technologií ve výuce anglického jazyka na jednotlivých stupních základní školy. Didaktické technologie jsou podle odpovědí respondentů častěji využívány na stupni základní školy. Zde jsou používány respondenty alespoň ve většině hodin ve všech třídách součet možnosti a a c z dotazníku, zatímco na druhém stupni činí tento součet respondentů. Pokud sečteme výsledky školou jazykovou Zbuzany šetření respondentů prvního i druhého stupně, pak jsou didaktické technologie nejčastěji využívány ve většině hodin ve všech školách jazykových Zbuzanům třídách při výuce anglického jazyka. Tuto možnost zaškrtlo v dotazníku celkem respondentů. Otázky týkající se absolvování kurzů či školení o využití moderních didaktických technologií ve výuce Poslední část této kapitoly se zabývá analýzou a interpretací dat získaných z odpovědí na otázky týkající se absolvovaných kurzů či školení o využití moderních didaktických technologií a míry Praha 13
informovanosti učitelů o využití těchto technologií a také jejich potřebu dalšího vzdělávání v této oblasti. Otázka č. Absolvovala Ohrada jste kurz nebo školení o využití moderních didaktických technologií ve výuce Graf Absolvování kurzu nebo školení v oblasti moderních Lužiny didaktických technologií a jejich využití ve výuce Otázka č. si klade za cíl zjistit, zda učitelé anglického jazyka na základních Zbuzany jazykovými školami školách absolvovali vzdělávací kurz nebo školení, který by je informoval o využití moderních didaktických technologií ve výuce. Respondenti mohli u této otázky vybírat z pěti odpovědí. Jak je patrné z grafu jakýkoli kurz o využití moderních didaktických technologií ve výuce absolvovalo všech respondentů tohoto výzkumného šetření. Žádný kurz v této oblasti neabsolvovala jedna třetina učitelů anglického jazyka na základních školách, které se zúčastnili tohoto šetření. Celkem respondentů se zúčastnilo kurzu nebo školení o využití moderních didaktických technologií ve výuce obecně, který byl zaměřen na více didaktických technologií současně. Kurz nebo zbuzanskými pražskými instalatérů