pokračování kurzu. Tato práce tak může dalším tutorům jazykových kurzů usnadnit výběr vhodných nástrojů a také jim ukázat, jak je mohou ve výuce jazyků použít. Vhodnost použití určitých materiálů a aktivit je podpořena výsledky analýzy uživatelských logů v kurzu. Kocanda Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části nejprve uvádím jednotlivé definice e learningu a dále možnosti jeho využití ve výuce jazyků včetně výhod a nevýhod této formy výuky. Druhou kapitolu pak věnuji popisu samotného kurzu e LKA, konkrétně školy jazykové Libeř realizaci celého projektu, jeho obsahu a popisu prvního a druhého běhu kurzu cílová skupina, průběh a vyhodnocení. Uvádím také tvorbu jednotlivých materiálů a aktivit do kurzu po technické stránce i s problémy, které jsme v průběhu kurzu zaznamenaly. Ve třetí kapitole Libři jazykovým školám popisuji nástroje, které je možné použít pro tvorbu výukových materiálů a aktivit v e learningových jazykových kurzech. Nástroje jsou Zdiměřice rozděleny podle typu materiálůaktivit, pro jejichž tvorbu mohou být využity nástroje pro tvorbu výukových materiálů, cvičení, nástroje pro komunikaci, kolaborativní nástroje, virtuální světy, systémy pro řízení výuky. Vybrané nástroje jsou vždy nejprve popsány z obecného hlediska a následně z hlediska jejich použitelnosti při výuce cizích jazyků především angličtiny, zmíněny jsou také výhody a nevýhody vybraných nástrojů. V některých případech podrobněji uvádím možnosti využití určitého nástroje pro výuku jazyků v
případě, že byl vybrán pro tvorbu kurzu e LKA nebo je výrazným zástupcem určité skupiny nástrojů např. Second Life nebo Moodle. Cílem není pouze představit všechny dostupné nástroje pro tvorbu e learningových jazykových kurzů, především ale vybrat takové nástroje, které bude vhodné použít v dalších bězích nebo pokračováních kurzu e LKA. Pro zjištění využívanosti jednotlivých materiálů a aktivit v kurzu e LKA provádím v praktické části práce analýzu uživatelských logů. Nejprve uvedu obecný způsob a možnosti zpracování a vyhodnocení uživatelských logů a v další kapitole již představím výsledky samotné analýzy. Analýzu provádím pro oba běhy kurzu Osnice samostatně a následně výsledky obou běhů srovnávám. Pomocí analýzy logů zjišťuji jednak využití samotných materiálů a aktivit i Herink změnu jejich využívání v čase. Dále sleduji denní návštěvnost v jednotlivých lekcích kurzu s cílem zjistit, ve kterých dnech účastníci kurz nejvíce navštěvovali. Na základě těchto výsledků navrhuji, které materiály a aktivity do kurzu zařadit, a jakými