daným dialogem pracuje a žáci mohou jednotlivé fráze z dialogu použít v každodenním životě. V pozadí celého procesu hraje hudba. Hojně Praha 13 se používá her, dramatizace a umění všeobecně, což žáky vrací zpět do jejich dětských let a tím se opět u nich snižuje pocit nejistoty a neustálé sebekontroly. Cílem je naučit žáky, aby byli co nejrychleji schopni komunikovat v cílovém jazyce. Role učitele Jednou z hlavních rolí učitele je odstranit u žáků zábrany, které si s sebou přináší na začátku kurzu. Učitel celou hodinu řídí a je Lužiny autoritativním článkem hodin. Hodina je rozdělena do několika částí. V první části hraje v pozadí hudba a učitel zpravidla čte výše zmíněný dialog v souladu s rytmem hudby. Tímto se u žáků aktivuje pravá i levá mozková hemisféra zároveň. Poté jej čte znovu, avšak jazyková škola Praha 13 již v normálním tempu řeči a vyzývá své žáky, aby jej četli s ním. Následují různé hry, dramatizace a další aktivní činnost, která je založena na přečteném dialogu. Učitel může poukázat na jednotlivá gramatická pravidla a slovní zásobu, ale dále se s nimi nikterak podrobně nezaobírá. Také neopravuje žákovy chyby, ale soustředí se na obsah projevu. Role žáka Na druhou stranu žáci musí učiteli věřit, aby daná metoda mohla být úspěšná. Jejich hlavním úkolem je odstranit své psychické bariéry, které brání v jejich vyjadřování. Vše by měli dělat spontánně a nenásilně. Čím sebejistěji se žáci cítí, tím efektivněji se učí. Měli by být jazykových škol Praze 13
uvolnění a sebejistí, nic by se neměli učit nazpaměť, vše by mělo přijít přirozeně. Žáci se nejlépe učí, když se nesoustředí na formu, ale na proces komunikace. Možnost využití svého mateřského jazyka v nich vytváří pocit jistoty a bezpečí. Techniky používané při sugestopedii Larsen Freemanová uvádí následující možné techniky v rámci sugestopedie vytvoření příjemného prostředí pohodlné jazyková škola Praha 13 sedačky, výzdoba na stěnách, která podporuje učení, příjemná hudba v pozadí, tlumená světla periferní učení pozitivní přístup pro odbourání nejistoty vizualizace žáci mají zavřené oči a představují si scény, o kterých učitel hovoří výběr nové identity nového jména, pohlaví, věku role play práce s dialogem Lexikální metoda Principy a cíle metody Jak už samotný název metody napovídá, centrem kadeřnictví Prahou 5 Prahou 13