nejméně používány za účelem rozvoje psacích dovedností žáků. Mezi tři nejčastější účely použití didaktických technologií ve Blatiny výuce angličtiny na obou stupních tedy patří procvičení učiva rozvíjení poslechových dovedností žáků a motivace žáků Tyto didaktické technologie jsou na obou stupních nejméně využívány k rozvíjení psacích dovedností žáků. K tomuto účelu je používá pouze jazyková škola Chrášťany čtvrtina dotázaných učitelů. Otázka č. Podle účelů vyberte didaktické pomůcky a technologie, které k nim používáte. Otázka č. je Luka zaměřená na zjištění materiálních didaktických prostředků, které jsou ve výuce anglického jazyka na základní škole používány nejčastěji k danému účelu. Respondenti u této otázky zaznamenávali své odpovědi do připravené tabulky, která je stejná jako tabulka a umístěná pod tímto textem. V tabulkách a jsou pak zaznamenány výsledky výzkumného šetření na prvním a druhém stupni, je v nich vždy uveden počet respondentů, kteří danou možnost označili v tabulce u otázky č. Tabulka umístěná na další straně ukazuje odpovědi učitelů anglického jazyka z prvního stupně základní školy. Ke každému z účelů uvedeme tři nejčastěji používané materiální didaktické prostředky, v závorce je pak vždy uveden počet respondentů, kteří danou odpověď označili v tabulce. K osvojování nové slovní zásoby jsou na tomto stupni nejčastěji využívány obrázkové karty učebnice a interaktivní tabule Jako prostředky k osvojování nového Chřášťany školy jazykové
gramatického jevu využívají učitelé anglického jazyka na prvním stupni učebnice interaktivní tabule a nástěnné obrazy K procvičování Praha 17 učiva slouží při výuce anglického jazyka na tomto stupni nejčastěji učebnice interaktivní tabule a obrázkové karty Pro rozvoj poslechových dovedností žáků je nejčastěji využíváno CD spolu s CD přehrávačem a interaktivní tabule K rozvoji psacích dovedností žáků používají respondenti na prvním stupni ZŠ nejčastěji interaktivní tabuli učebnici a interaktivní učebnici Jako prostředky jazykovými školami Chřášťany využívané k rozvíjení čtecích dovedností žáků označili učitelé anglického jazyka na prvním stupni nejčastěji učebnice interaktivní tabuli a výukové programy a vzdělávací softwary Mezi materiální prostředky k rozvíjení mluvních dovedností žáků zařadili respondenti Lužiny na prvním stupni obrázkové karty interaktivní tabuli a učebnice Tabulka Účely využití jednotlivých materiálních didaktických prostředků jazyková škola Chrášťany ve výuce anglického jazyka na stupni ZŠ stupeň osvojenínovéslovní zásoby osvojenínového gramatickéhojevu procvičeníučiva chřášťanské pražské instalatérovi