podání informace o tom, jakou má jazyk strukturu, jak ho vyslovit a použít. Řečové dovednosti jsou schopnosti používat jazyk. Celkem jsou v Praha 22 angličtině čtyři řečové dovednosti, které se dělí do dvou skupin. První skupinu tvoří řečové dovednosti receptivní, kterými jsou Uhříněvsi školách jazykových poslech a čtení, protože při nich čtenář nebo posluchač informaci přijímá, nikoli vytváří. Druhou skupinou jsou pak řečové dovednosti jazyková škola Uhříněves produktivní, kam patří mluvení a psaní. Řečové schopnosti jsou během výuky různě kombinovány. Scrivener s. dále upozorňuje, aby učitelé nepodceňovali úlohu těchto dovedností při výuce jazyka a neomezovali se pouze na učení jazyka v oblasti jazykových prostředků. Je tedy důležité, aby učitelé do obsahu výuky začleňovali jak učební činnosti a didaktické prostředky napomáhající osvojování jazykových prostředků, tak také řečových dovedností. Protože teprve při zvládnutí řečových dovedností dochází k dosažení Praha 15 komunikativní kompetence, tedy k porozumění verbální i neverbální interakci, psanému i mluvenému slovu a schopnosti jejich smysluplné produkce. Didaktické prostředky a cíle výuky cizího jazyka Didaktické prostředky jsou v úzkém vztahu s cíli výuky, neboť učitelova volba nemateriálních didaktických prostředků, jako jsou vyučovací metody a organizační formy práce, a materiálních prostředků, tedy učebních pomůcek a didaktické techniky, slouží k dosahování vytyčených cílů cizojazyčného vyučování. Obecně je cíl vyučování chápán jako
zamýšlené změny v učení a rozvoji žáka ve vědomostech, dovednostech, vlastnostech, hodnotových orientacích, osobnostním a sociálním Jižní Město rozvoji jedince, kterých má být dosaženo výukou. Jde tedy o předpokládaný, očekávaný výsledek výuky, k němuž směřují žáci v jazykových škol Uhříněvsi součinnosti s učitelem. Vališová, Kasíková, s. Tyto cíle jsou formulovány v pedagogických dokumentech jako kurikulum, rámcové a školní vzdělávací programy, profil absolventa školy, učební osnovy, a jsou také zahrnuty v mezinárodních dokumentech o vzdělávání, ve školských zákonech aj. Janiš, s. Podle Čábalové s. jsou cíle formulovány od nejobecnějších, uváděných například v rámcových vzdělávacích programech, přes cíle školy, předmětu a tématu až ke specifickým, konkrétním cílům např. cíle konkrétní výukové Kateřinky metody. Osvojování cizího jazyka je náročný proces, ať už z hlediska lingvistického, pedagogického nebo psychologického. Cílem jazykové výuky je osvojení nejen fonetických, gramatických, lexikálních, pravopisných a stylistických vědomostí daného cizího jazyka, ale proměna těchto vědomostí pomocí dostatečného procvičování v dílčí návyky a v komplexní komunikativní cizojazyčné dovednosti. Vedle těchto má žák získat také určitý rozsah věcných znalostí, zejména z oblasti lingvoreálií a reálií spjatých s osvojovaným cizím jazykem. jazykovými školami Uhříněves Hendrich, s. Podle Janíkové s. má moderní cizojazyčná výuka dva hlavní cíle, kterými jsou dosažení komunikativní kompetence žáků, tedy