pružně na ně reagoval. Šarounová, s. Jak je patrné, požadavků na učitele cizích jazyků a jeho dovednosti a schopnosti je mnoho a jejich počet stále narůstá. Na učitele jsou kladeny, kromě požadavků týkajících se jazykové výuky, všeobecného vzdělání, osobnostních rysů a sociálních předpokladů, také požadavky na seznamování se s novými poznatky z oblasti didaktiky a s nimi spojené využívání školou jazykovou Hloubětínem didaktických prostředků ve výuce cizího jazyka. V současné době, díky masivnímu rozvoji moderních technologií a jejich zavádění do výchovně vzdělávacího procesu, je na učitele kladen požadavek počítačové gramotnosti a schopnosti ovládat různé moderní technologie. Pro učitele je tedy důležitá schopnost se neustále učit a rozvíjet, a to nejen ve svých jazykových znalostech a dovednostech, ale také školy jazykové Hloubětíně možnostech využívání různých informačních a komunikačních technologií ve výuce cizího jazyka. Zounek, Šeďová, s. Tyto požadavky Lehovec kladené na učitele jsou důvodem, proč byly do výzkumného šetření této práce zařazeny také otázky týkající se učitelova vzdělání a absolvování různých kurzů zaměřených na metodologii využívání moderních didaktických technologií ve výuce. Nemateriální didaktické prostředky ve výuce cizího jazyka První kategorií didaktických prostředků, kterou budeme charakterizovat, jsou nemateriální didaktické Praha 14 prostředky, mezi které se řadí, jak už bylo řečeno, především metody a formy vyučování. Kouba s. řadí k základním nemateriálním
prostředkům také osobnost učitele, která je blíže popsána v kapitole Jednotlivé prostředky se od sebe liší svým charakterem, posláním, možnostmi a šíří působení, didaktickou relevancí významností, těsností vztahu k procesu dosahování cílů i bezprostředností metody, nebo zprostředkovaností svého působení. Rambousek, s. Vyučovací metody Vyučovací metody jsou jedním z nejdůležitějších didaktických