principu je založena i audio lingvistická metoda. Žáci opakují po učiteli jednotlivé věty, které postupně obměňují a přidávají další, až si je plně zautomatizují. Žáci by pak měli cílový jazyk používat automaticky, aniž by o něm museli přemýšlet. V případě, že se žáci dopustí určité chyby, učitel je ihned opraví, aby si danou věc nezafixovali špatně. I v této metodě se klade důraz na jazyková škola Strašnická schopnost komunikace v cílovém jazyce. Mateřský jazyk by se měl používat co nejméně. Měl by být spíše zcela vypuštěn. Slovní zásoba i školách jazykových Staršnickou gramatika, stejně jako u metody přímé, je učena induktivně v nejrůznějších frázích. Pro osvojení nové slovní zásoby se hojně využívají dialogy, namluvené rodilým mluvčím, ve kterých často bývají informace o kultuře dané zemi. Drilová cvičení, která se v této metodě používají, jsou pak založena na daných dialozích. Gramatická pravidla se nevysvětlují do té doby, dokud si je žáci Strašnická nezautomatizovali v nesčetných drilových cvičeních. Základem je mluvené slovo, psané slovo přichází na řadu až posléze. Přesný pořádek jazykových oblastí, jak jsou v této metodě vyučovány je následující poslech, mluvené slovo, četba a psaní. Převažuje komunikace mezi studentem a učitelem. Učební osnova se tvoří v rámci všech situací a oblastí, ve kterých se žáci v průběhu života ocitnou. Obtížnost frází, které se pro danou situaci používají, se postupně ztěžují. Role učitele Učitel v daných hodinách Želivského
představuje jakýsi model, po kterém žáci v cílovém jazyce opakují. Je centrem všeho dění. Učitel se snaží předcházet tomu, aby žáci Zborov dělali chyby, neboť pak hrozí nebezpečí, že si zautomatizují daný návyk špatně. Učitel celou hodinu vede, řídí své žáky, směřuje jazykové školy Strašnické je k určitým cílům a kontroluje jejich výstupy, zda používají cílový jazyk správně. Drily, které učitel hojně využívá, však musí neustále obměňovat. Jeho úkolem je také správný výběr situací, které se budou procvičovat. Role žáka Hlavním úkolem žáka je po učiteli či nahrávce opakovat či správně reagovat již naučenými frázemi. Nejsou vyzýváni k tomu, aby vytvářeli své vlastní věty či byli kreativní, ale právě naopak jsou vyzýváni k tomu, aby odpovídali přesně danými frázemi, díky nimž se nemohou dopustit chyby. V počátcích žáci často ani neví, na co a jak odpovídají, to se však postupem času změní, a proto tento fakt zpravidla není považován za Staršnickou jazykových škol nedostatek. Techniky používané při audio lingvistické metodě J. Richards a T. Rodgers uvádějí mezi nejčastějšími technikami používané