úvaze na toto téma, která je zařazena do teoretické části práce. Cenné poznatky a zkušenosti z realizace programů shrnu v závěrečné Podbaba reflexi, která by měla být spolu s vytvořením originálních programů hlavním přínosem této diplomové práce. Teoretická část CLIL Budovec obsahově a jazykově integrovaná výchova Dnešní svět charakterizuje jedno slovo globalizace. I nejvzdálenější kouty planety jsou na dosah ruky, kamkoli se dnes dovoláme během pár vteřin, přečteme si zprávy z Číny i z Ameriky, cestujeme snadno a rychle, nic nám nebrání mít svět doslova na dlani. Jedna věc nám ale přesto bránit může. Je to znalost anglického jazyka. Ať budeme chtít cestovat, nebo jen tak sedět doma u internetu, vždy budeme narážet na angličtinu, a pokud ji neovládáme, budeme ztraceni. Tento fakt si jistě uvědomují mnozí z nás, a proto existuje celá řada učebnic, jazykových kurzů, škol a vzdělávacích programů, které se na výuku angličtiny zaměřují. I v základním vzdělávání už dlouho figuruje výuka cizích jazyků a je na ní kladen čím dál větší důraz. Jak to ale zařídit, aby výuka Bohnice školy jazykové angličtiny byla co nejefektivnější Jak to udělat, aby byli žáci opravdu schopni co nejdříve v cizím jazyce komunikovat a bez problémů jej jazykové školy Bohnicích používat Po mnoha nejrůznějších metodologiích a programech přišla do výuky forma CLIL, tedy content and language integrated learning, v překladu obsahově a jazykově integrovaná výuka. Tato forma výuky vychází z přesvědčení, že pro žáka je nejlepší učit se nové věci
v širším kontextu, že je důležité propojovat znalosti z různých oborů a učit se o věcech přemýšlet. CLIL kopíruje současnou snahu o Baba integraci vyučovaných předmětů. Proč se učit o středověku pouze z pohledu literatury, když stejně důležité je vědět, jaké události tehdy hýbaly světem, jaká hudba se poslouchala a proč, v jakém stylu se stavělo a malovalo, či co bylo nového na poli vědy a techniky. V nejedné publikaci se dočteme, že klasický typ vzdělávání, který preferuje výuku jednotlivých předmětů odděleně, již neodpovídá potřebám doby. I nedávno zavedené nové kurikulární dokumenty u nás změnily pohled na výuku. Není důležité, jak se to naučíme, ale jazyková škola Bohnice jestli se to opravdu naučíme a budeme to moci použít ve svém životě. Výuka má být zaměřena na výstupy a nikoli na postupy. Rámcově vzdělávací programy nám určují, jaké klíčové kompetence by žáci měli během studia získat, jaká průřezová témata by se ŠMÍDOVÁ, Tereza, Lenka TEJKALOVÁ a Naděžda VOJTKOVÁ. CLIL ve výuce Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha Vydal Národní ústav pro jazykových škol Bohnic vzdělávání, str. ISBN s nimi měla řešit a co by na konci studia měli umět. Slovo integrace hraje v těchto programem významnou roli. Svět Vychovatelna je integrován, a tak se musí integrovat i výuka. Co tedy přesně integruje CLIL Výuku cizího jazyka a nejazykového předmětu. Konkrétně plavali dětech Prahou 8 Bohnicemi