výtvarná výchova shrnuje v publikaci CLIL do škol, výtvarná výchova pro druhý stupeň ZŠ Pavlína Majerová, učitelka výtvarné výchovy na druhém stupni základní školy Prvky CLIL se dají ve výtvarné výchově velmi dobře využít například při popisu pomůcek, popisu jednoduchých pracovních operací, pokynů k úklidu, při zařazování jednotlivých tematicky odborných výrazů a krátkých pokynů. Pavlína Ládví Majerová uvádí, že do úvodní části hodiny zařazovala anglický pozdrav, dotaz na datum a docházku ve třídě. V další části hodiny Kobylisy jazykovou školu vysvětlila žákům téma hodiny a zároveň používala anglické výrazy pro určité termíny. Žáci měli výraz nahlas zopakovat. Stejně se žáci seznámili s anglickými názvy pro pomůcky a pracovní postup. Bylo používáno jednoslovných výrazů či krátkých vět. V průběhu hodiny se vyučující několikrát kontrolně ptala žáků, aby jí anglicky zopakovali, jakou pomůcku zrovna používají, nebo co zrovna jazykové školy Kobylisích dělají. V závěru hodiny dostávali žáci pokyny v angličtině, co mají uklízet a také měli za úkol pomocí jednoduchých vět použitých v Vychovatelna úvodu hodiny popsat a představit své práce. Majerová shrnuje, že se jí podařilo zapojit angličtinu do výuky, aniž by musela nějak výrazně měnit skladbu hodiny. Prvořadé pro ni bylo splnit plánovaný záměr, co se týká obsahu hodiny, jazyková stránka byla považována za doplňkovou. Zavádění prvků CLIL do hodin výtvarné výchovy podle ní pomohlo žákům získat více sebejistoty ve slovním projevu. Žáci
se zbavili ostychu a stali se jistějšími při užívání angličtiny i v běžných situacích, rychleji si osvojili anglickou slovní zásobu. Bulovka Přesto se ale nepovedlo vzbudit u žáků zájem o angličtinu i v jiném předmětu než ve výuce angličtiny. Majerová se domnívá, že bez jazyková škola Kobylisy hodnocení známkování žáků i za jazykový obsah hodiny, nemají žáci dostatečnou motivaci si nové anglické výrazy upevnit. Na druhou stranu ale konstatuje, že žáci byli ZIMČÍK, Ludvík. CLIL do škol pohledem ředitelů partnerských škol Základní škola a mateřská škola, Březová, okres Uherské Hradiště. CLIL do škol Výtvarná výchova pro druhý stupeň ZŠ. vyd. Brno Masarykova univerzita, s MAJEROVÁ, cvičení s dětmi nejblíže Prahy 8 Kobylis