metody nějakým způsobem ovlivňuje i osvojení si cizího jazyka. Zda si učitel anglického jazyka vybírá spíše metody aktivizující či klasické, nebo používá konkrétní aktivizující metodu, naproti tomu učitel ruského jazyka zvolí spíše metodu jinou. Jistou měrou diplomová práce navazuje na bakalářskou práci, jejímž cílem bylo srovnat využití klasických a alternativních výukových metod v hodinách anglického jazyka na nižším stupni gymnázia. Klasické výukové metody jsou takové metody, se kterými se na tradičních školách nejčastěji setkáváme a které jsou pevně zakotveny ve vzdělávacím procesu. Do klasických výukových metod jsou zařazovány metody, které jazyková škola Můstek se staly součástí tradičního vyučování. Charakteristickým rysem tradiční výuky je převážně forma monologické frontální výuky, kdy učitel zaujímá hlavní roli a má hlavní slovo. Učitel představuje dominantu ve výuce, řídí chod celé vyučovací hodiny a jeho hlavní Můstek cílem je, aby si žáci osvojili co nejvíce nových poznatků. Klasická vyučovací hodina má i svoji přibližnou strukturu, resp. časový Národní třída harmonogram, kdy prvních minut učitel věnuje pozdravu se studenty a zápisu do třídní knihy. Následujících minut je věnováno určité formě opakování učiva zkoušení, posléze učitel v rámci opakování učiva naváže na novou látku a pokračuje v expozici nového učiva, což zabere okolo minut. Posledních minut se učitel snaží shrnout hlavní body nově probraného učiva. Metody slovní Metody slovní jsou školy jazykové Můstek
nejrozšířenějšími a nejvíce používanými metodami v českém školství. Patří mezi ně vypravování, vysvětlování, sdělování, jazyková škola Můstek poučování, napomínání a další druhy verbálního projevu. Základem pro metody slovní byla tedy řeč, která sloužila jako hlavní nástroj pro komunikaci. Po vytvoření písma se přidalo ještě slovo psané. Slovo je nezbytným nástrojem lidského myšlení. Metody slovního projevu Staroměstská jsou založeny na vnímání a chápání řeči posluchači, kteří si osvojují nové poznání. Proto při využívání metod slovních je nezbytné věnovat pozornost i technice ústního podání, jinými slovy by učitelova řeč měla být dostatečně srozumitelná a jasná. půjčovna dodávek Prahou 1 Můstkem