Vágnerová, M. V. Pokorná však upozorňuje na možné úskalí kompenzace, kterou vidí za velmi problematický reedukační prostředek. Podle ní školách jazykových Josefov jakákoli kompenzační technika zatěžuje mentální možnosti jedince, komplikuje vlastní mentální proces a především často nepomáhá v Staroměstská situaci, pro kterou je určena. Ukazuje se, že v náročných situacích, kdy jedinec pracuje pod tlakem, kompenzační technika výkon ještě zhoršuje. Také M. Thomsonová upozorňuje na úskalí různých kompenzačních strategií. Díky těmto náhradním technikám, které si žáci během docházky na základní škole vytvořili, aby zakryli své obtíže, zůstávají neodhaleni. Obtíže se však začnou objevovat až v souvislosti s náročností učiva na střední škole, kdy obsah učiva již nejsou schopni i přes své strategie tito žáci zvládnout. Žáci mohou vynikat v některých předmětech a učitelé se mohou domnívat, že slabé výkony v jiných předmětech jsou způsobeny leností a nedostatečným úsilím. Specifika osobnosti žáka se specifickými poruchami učení v období dospívání Adolescence patří k jednomu z jazyková škola Josefov nejnáročnějších období v životě člověka. Jedná se o období nových zkušeností a rozhodování, kdy jedinec častěji prožívá obavy a Malostranská dostává se do stresových situací. Nedochází jen k biologickým změnám, kdy se mění postava a obličej, ale mění se i jeho sociální role, vztahy k vrstevníkům, a zejména k druhému pohlaví. Mění se i školní prostředí, většina adolescentů nastupuje na střední školu,
někteří i do zaměstnání. V tomto období si adolescent klade otázky týkající se jeho vlastní hodnoty, sebepoznání a identity Identita formovaná v adolescenci není jednoduché, globální sebepochopení, ale spíše řada jednotlivých úkolů, které jsou vzájemně ve vztahu, jejichž pomocí si jedinec buduje vlastní osobní cíle, hodnoty a postojeWaterman, s. In Pokorná, V., Je to období, kdy se mladý člověk