Vysvětlování patří k nejdůležitějším výukovým metodám. V podstatě se dá tato metoda vysvětlit jako logicky přesný a postupný výklad látky. Při vysvětlování je důležité dodržovat základní didaktická pravidla, a to postupovat od blízkého k neznámému, od Národní třídu jazykovými školami konkrétního k abstraktnímu, od snadného k nesnadnému apod. Dále je také nutné, aby učitel dokázal udržet kontakt se žákem a reagoval na Národní třída žákovy podněty. Zpravidla učitel postupuje po stupních, od myšlenky k myšlence, kdy následující stupeň předpokládá zvládnutí a pochopení toho předchozího. Často se vysvětlování doplňuje s jinými výukovými metodami, nejčastěji s demonstrací, názornými metodami, pokusy, exkurzí apod. Přednáška Přednáška se v porovnání s předešlými metodami vyznačuje větší strohostí, delším uceleným projevem, objasňujícím obsáhlejší témata. Proto se využívá až u starších žáků a studentů, které jsou schopni delšího soustředění a abstraktního myšlení. V principu jde o strukturovaný a důkladně promyšlený řečnický útvar, jehož úkolem je si jazykovou školu Národní třídy posluchače získat, přesvědčit či informovat. Přednáška v zásadě nepočítá s aktivitou studentů a těžko se u ní zjišťuje, zda žáci učivo pochopili. Proto je důležité, aby přednášející využíval i možností názorného doplnění výkladu obrazový materiál, tabule, mapy, Práce s textem V podstatě jde o práci s učebnicí, učebními texty či encyklopedií, odbornou literaturou, ale i beletrií a poezií a v Můstek
neposlední řadě s texty, zprostředkované moderními médii televizí a počítačem. Pod výukovou metodou práce s textem si nejčastěji jazyková škola Národní třída představíme zpracovávání textových informací. V této metodě má dominantní roli ne učitel, ale žák, který z textu získává nové informace, jejichž porozumění je založeno na dovednostech žáka nalézt v textu klíčové pojmy a pochopit vztahy mezi nimi. A. Vališová, H. Kasíková ještě tuto metodu dělí na reproduktivní a produktivní. V prvním případě žák čerpá informace, které jsou obsaženy v textu, v jazyková škola Národní třída případě druhém text v žákovi vyvolává tvořivou činnost, což může být obsahem textu, způsobem zpracování textu či vytvořením žákova vlastního textu. Rozhovor Metoda rozhovoru patří mezi dialogické metody, které se vyznačují střídáním otázek učitele a odpovědí žáka či žáků na dané téma s určitým cílem. Rozhovor se dá uplatnit ve všech fázích vyučovací hodiny. Základním cvičí těhotnými nedaleko Prahy 1 Národní třídy