psát. Nedostatečné fonologické zpracování je příčinou toho, že žáci zaostávají za třídou, a ve snaze stihnout co nejvíce, píši nečitelně a vynechávají důležité informace. Své zápisky z hodiny ani po velmi krátké době nejsou schopni po sobě přečíst a rozumět Petřín jim. Obtíže jim také dělají vlastní výpisky z textu, z nahrávky či jiného ICT zdroje. Učitelé mohou pomoci tím, že Dovolí žákovi, aby si jeho výklad nahrál, popř. je přítomna osoba, která ho zapisuje Zapíše odborné výrazy na tabuli, popř. s nimi seznámí žáky předem Poskytne šablonu pro psaní poznámek Naučí žáky používat odrážky, zkratky, schémata, myšlenkové mapy Nezapomene na závěr shrnout svůj výklad Vybere někoho ze třídy, jehož zápisky si žák ihned po hodině okopíruje Zvládnutí středoškolského učiva je u žáků se specifickými poruchami ohroženo nedostatky v jejich krátkodobé paměti. Nedokážou podržet v paměti tolik informací jako ostatní žáci, což jazykovými školami Malé Straně způsobí, že si nezapamatují pokyny učitele bezprostředně poté, co byly vysloveny, a selhávají v dodržení všech kroků při řešení Malostranská problému. Nedostatky v krátkodobé paměti se projevují také tím, že žák zapomene uprostřed věty, co chtěl vlastně říci a není schopen udržet v paměti čísla při počítání. Problémy zasahující do dlouhodobé paměti omezují kapacitu krátkodobé paměti a zpomalují tak schopnost vybavit si dříve osvojené postupy a aplikovat je na aktuální činnosti. Učitelé by měli Nedávat více jak jeden pokyn současně jazyková škola Malá Strana
Učit žáky využívat mnemotechnických pomůcek na podporu paměti Umožnit žákovi použít přehledy, kartičky s nápovědou, zápisky, či jiné pomůcky, jako jsou zvýrazňovače, PDA, notebooky atd. Uvědomit si, že žáci si nejlépe pamatují humorné a zábavné příhody a události, proto je zahrnout do výkladu Paměť hraje důležitou roli také v osobní organizaci, proto je častým problémem žáků se specifickými poruchami učení zapomínání učebnic a pomůcek. Nejsou schopni si vybavit, jaký je den, a tudíž se řídí špatným rozvrhem Staroměstská hodin. Často přichází pozdě do školy, zapomínají domácí úkoly nebo je odevzdávají pozdě. Mnoho žáků stráví nepřiměřenou dobu hledáním knih a pomůcek a mnohdy zapomínají, co vlastně hledají. Učitelé mohou pomoci tím, že Poskytnou seznam učebnic a pomůcek Spolupracují s rodiči a ostatními kolegy na dodržování dochvilnosti a jiných povinností Požádají rodiče, aby kontrolovali domácí úkoly jazyková škola Malá Strana Poskytnou žákovi různé formáty rozvrhu hodin, např. barevně odlišené dny a předměty Učitelé by si měli uvědomit, že všechny výše uvedené podpůrné strategie jsou vhodné nejen pro žáky se specifickými poruchami učení, ale také pro žáky intaktní. Je však důležité Malou Stranu školy jazykové mít na paměti, že poskytnutá podpora musí být flexibilní, aby vyhovovala měnícím se potřebám žákům se specifickými poruchami učení a Hradčanská ušitá na míru jejich schopnostem a učebnímu stylu Thomsonová, M., Kromě výše zmíněných konkrétních podpůrných strategií je také malostranský pražský anglické školce