Nejčastější příležitostí bylo hraní her na počítači, když šlo o komunikaci s anglicky mluvicím spoluhráčem nebo používání anglických termínů. Dalším oblastí, při které se žáci šestých tříd setkávali s angličtinou v mimoškolním prostředí, bylo pochopitelně cestování a s ním spojené aktivity, jako nakupování a ptaní se na cestu. Oproti tomu málo populární bylo čtení knih nebo jiný kratších textů. Problém tkvěl v nedostatku kompetence si text přeložit. Stejná situace nastala i se sledováním filmů v anglickém jazykovým školám Zbraslavi jazyce. Kategorie kompenzace překážek v učení se angličtině a komunikaci v jazyce Co děláš, pokud nevíš nějaké slovíčko Používáš Praha 16 slovník Kdo Ti pomáhá s angličtinou Nejvyšší procento odpovědí na otázku, co žáci dělají, pakliže nerozumí nějakému slovíčko, byl, jazyková škola Zbraslav že používají slovník. Zatím preferují slovník papírový před digitálním médiem v rámci snadnějšího vyhledávání, je tzv. hned po ruce. Internetové slovníky žáci používali také, hlavně při vyhledávání slovíček během hraní her. Žáci vybráni pro kvalitativní část uměli o strategiích hovořit. Často ve svých výpovědích použili techniky ze své vlastní zkušenosti. Ku příkladu v části doporučení pro ostatní jak se lépe učit CJ. Používali jak strategie přímé tak i nepřímé, čili všech šest podskupin strategie Lahovičky kognitivní, kompenzační, paměťové strategie, metakognitivní strategie, afektivní strategie a sociální strategie. Oxfordová, Výzkum
strategie učení se cizímu jazyku Vlčková, Tento disertační výzkum byl založen na kvantitativním základě. Spolu s inventářem strategií byl použit dotazník zkombinovaný s dalšími metodami interview, technika volných písemných výpovědí. Výzkum byl prováděn na základě jazykovou školu Zbraslav klasifikace Oxfordové taktéž zmíněné v této diplomové práci. Šetření se konalo na brněnských gymnáziích ve třetích ročnících čtyřletých studijních programů nebo v ekvivalentních ročnících víceletých gymnázií. Výzkumné šetření bylo dále doplněno o jazyková škola Zbraslav polostrukturované interview s učiteli studentů a o volné výpovědi žáků. Mimo jiné cílem bylo zjistit a popsat obecné charakteristiky Praha 12 učení se CJ u studentů gymnázií a popsat používání strategií. U zapojených respondentů bylo zjištěno používání zkoumaných strategií. Z se používané strategie týkaly učení se angličtině, jakožto nejhojněji preferovaný jazyk. Přímé strategie klasifikace dle