způsob zapamatování pomocí zasazování slov do příběhu. Ad Využívání metafor využívání akustických nebo vizuálních elementů. Praha 13 Vizualizace probíhá buď v představě, nebo pomocí kreseb a obrázků. Sémantické seskupování paměťová technika, při níž jsou Stodůlky jazykovými školami vyzdvihnuta klíčová slova a vytváří se spoje k ostatním známým slovům. Ad Strukturované opakování jedná se o soustavné opakování Lužiny nabytého učiva ve stále se prodlužujících intervalech. Ad Zde zařazujeme napsání slovíček do kartotéky nebo propojení paměti s fyzickým nebo motorickým aspektem. Vykonáme stejný pohyb, který se učíme v cizím jazyce např. pokyn vstát a dojít k Kognitivní strategie Patří sem jazykovým školám Stodůlkám strategie, které umožňují s cizím jazykem manipulovat a transformovat jej. Janíková, s. Mezi kognitivní strategie Oxfordová zařazuje taktiky jako opakovanou práci s textem, přepisování slovíček za účelem důkladného procvičení, hledání hlavní myšlenky, užití externích materiálů, jako slovníky, encyklopedie, apod. Dále pak zběžné přečtení textu s následným pečlivým znovu přečtením, psaní si poznámek v hodině nebo porovnávání cizího jazyka a ostatními hledání podobností a rozdílností. Cvičení. Přijímání a vysílání informací. Analýza, závěr, hodnocenízdůvodnění. Vytváření struktur pro input a output. Ad Opakování jedná se o strategie k rozvoji porozumění. Žáci provádí poslech vícekrát pro zachycení vícero informací, zpracovávají ústně nebo písemně stejný úkol, apod. Cílem
je spíše rozvoj schopnosti porozumění. Formální cvičení k poslechu s porozuměním a k ortografii zaměření primárně na autentické zdroje Luka live rozhovory. Rozpoznání a použití jazykových vzorů a formulací Oxfordová chápe formulace jako analyzovatelné části jazyka, které Butovice užívá učitel a student by je měl chápat již od počátku svého učení se cizímu jazyku. Vzory jsou určité struktury, které mohou být