nehrají hlavní roli. Oproti tomu, u nejčastěji používaných strategií se jmenovitě jedná o přizpůsobení projevu znalostem, oba typy odhadování, synonyma a opis, opakování, využívání frází a referenčních materiálů, nepřekládání doslova a žádání o vysvětlení Zličín jazykové škole nebo zpomalení. Autorka se dále věnuje problematice efektivity strategií učení. Ne vždy se jedná o rovnici často používané strategie efektivní strategie. Výzkum ukázal, že Kompenzační strategie se vůči znalosti jazyka ukazují spíše jako neefektivní, resp. používané více žáky s nižší úrovní znalosti CJ. Vlčková, s. Výzkum vztahu používání strategií učení a znalosti angličtiny jako cizího jazyka Parobková, Výzkum v této diplomové práci se zabýval zjišťováním strategií učení na základě řečových dovedností a jazykových prostředků vybranými studenty na Střední pedagogické školy v Kroměříži. Jako nástroj k výzkumu byl použit dotazník. Vlčková, Přikrylová, Mimo strategií učení autorka zkoumala skóre, jež žáci dosáhli v KET testu jazykových znalostí. Zjišťovala, jak tyto dvě Blatiny záležitosti spolu navzájem souvisí. Do výzkumu se zapojilo žáků prvních, druhých a třetích ročníků Z jejího výzkumu vyplývá, že Praha 17 žáci strategie učení používají, ale nesystematicky. Některé ze strategií žáci nepoužívají, zejména se jedná o strategie osvojování jazyková škola Zličín slovní zásoby nebo strategie mluvení. Málo používané strategie byly paměťové. Oproti tomu hojně využívané se ukázaly strategie
kompenzační. Průměrná hodnota používání strategie je rovna tedy jsou více méně používány dle škály představuje nepoužívání