zásobu. Deduktivníinduktivní postupy tím rozumíme vytváření žákovských hypotéz na základě jiné získané informace. Nejčastější chybou je přenos pravidel z jednoho jevu na druhý, u kterého ovšem se aplikovat nedá. Analýza slov a větných struktur týká se rozložení slova nebo věty na části. Kontrastivní analýza zde žáci srovnávají struktury cizího jazyka se svým mateřským. Strategie může být školách jazykových Třebonicích zavádějící u tzv. false friends, jež jsou slova podobně znějící v obou jazycích, ale s rozdílným významem. Překlad preferuje spíše v ranější fázi učení se CJ. Později se může stát překážkou ve snaze o doslovný překlad frází a struktur, které v mateřském jazyce popř. CJ nenalézáme. Transformace Přímé využití známých vědomostí k tomu, aby se žákovi usnadnilo získávání vědomostí nových. Luka Janíková, s. Ad Dělání poznámek strategie je zaměřena na schopnosti třídit myšlenky a informace. Shrnutí obsahu textu je náročnější, než vytváření si poznámek, protože vyžaduje schopnost větší kondenzace. Vizuální zdůraznění hlavních myšlenek textu zde má Oxfordová na mysli barevné vyznačování důležitých bodů v textu. Není neobvyklé použití těchto tří strategií zároveň. Slouží ke třídění dat a lepšímu porozumění. Kompenzační strategie Strategie kompenzační napomáhají žákovistudentovi rozvíjet komunikační Blatiny dovednosti ve všech čtyřech jazykových oblastech a to i přes určité jazykové deficity. Mezi kompenzační strategie Oxfordová zařadila Třebonice jazykových škol
odhadování významu promluvy podle nelingvistických vodítek gestikulace, kultura, apod. Dále pak při neporozumění přechod do mateřského jazykovým školám Třebonicím jazyka, vymyšlení neologismů, snaha o studentovu simplifikaci, když nezná patřičný výraz, který hodlal použít. Inteligentní odhad. Praha 17 Překonávání jazykového deficitu v ústním a písemném projevu. Ad Využívání jazykových vědomostí význam slova student odhadne pomocí znalosti jiného CJ nebo mateřského jazyka. např. znalost předpon. Využívání mimojazykových vědomostí týká se kultury dané země znalost