určitému jazykovému aspektu. Janíková, Ad Přemýšlení o procesu osvojování CJ student přemýšlí o nabývání znalostí. Organizace Lahovičky učení zde se věnujeme hlavně výběru místa nebo času během učení. Strategie stanovení realistických cílů pozornost je věnována časovému plánu a stanovení si jak krátkodobých, tak i dlouhodobých cílů. Schopnost identifikovat jazykové cvičení ve vztahu k řečovým jazyková škola Velká Chuchle dovednostem tato strategie zastupuje přemýšlení o patřičných krocích ke splnění dané úlohy. Hledání možností užívat CJ Oxfordová poukazuje na strategii soustavného vyhledávání setkání se s reálným živým jazykem, ať už v přímé konverzaci nebo pomocí návštěvy Velké Chuchli jazykovou školu divadla, korespondence, apod. Ad Monitorování svých pokroků snaha poučit se z vlastních chyb, přitom dávat pozor na chyby škodlivé brání dobrému porozumění a které jsou potřeba odstranit. Sebehodnocení student hodnotí svůj vlastní progres v procesu učení se CJ. Schopnost Barrandov autoevaluace vyžadují dřívější trénink, aby výsledky, jež evaluace přinese, byly reliabilní. Afektivní strategie Afektivní strategie se týkají hlavně emocí, pocitů, postojů a hodnot. Oxfordová, narozdíl od jiných autorů, do této kategorie také zařazuje kulturní šok, motivaci a schopnost riskovat. Jsou to právě afektivní strategie, na které je v poslední době kladen největší důraz. Student by se měl pokusit své pocity nejprve registrovat. Pro tyto účely existuje řada různých technik, např. psaní deníku. Odbourání obav. Dodávání si
odvahy. Vytváření si emocionálního barometru. Ad Využívání relaxačních technik, např. dechová cvičení. Poslech hudby. Využití smíchu nebo humoru. Ad Pozitivní myšlení vůči učení. Riskování v rozumné míře. Vlastní odměňování. Ad Naslouchání vlastnímu tělu. Psaní jazykovým školám Velkou Chuchlí seznamů úkolů. Psaní si deníku o průběhu učení. Debaty o vlastních pocitech. Janíková, Sociální strategie Sociální strategie chápe školy jazykové Velké Chuchle Oxfordová jako komunikaci. Jazyk se učí i jiní lidé, a tak jsou sociální strategie velmi důležité. Kladení otázek. Spolupráce s ostatními. Posilování empatie. Ad Kladení otázek patří ke klíčovým sociálním strategiím. Oxfordová je dále dělí do několika Praha 16 podskupin. Může se jednat o otázky směřující ke všem účastníkům vyučovacího procesu učitele, spolužáka, ale i třeba rodilého mluvčího. Kladení otázek s cílem objasnění nebo ověření správnosti své hypotézy tyto strategie se používají v případě nejasnosti v Praha 12 porozumění mezi účastníky výuky. Především tedy v situacích, kdy žádáme o zopakování, parafrázi, vysvětlení nebo pomalejší tempo montessori školek ve Praze 5 Velké Chuchli