vlastní produkce řeči. Clark, Clarková, Selinger in Ellis, popsal zajímavé dělení studentů na plánovače a opraváře. Plánovači bedlivě plánují každý oddíl, než začnou se samotnou formulací. Výsledkem je vyjadřování správně, leč váhavé. Oproti tomu, opraváři Radlická plánují pouze částečně a jejich promluva je sice s méně pauzami, ale za to s nepřesnostmi. Strategie plánování Selinger rozlišuje dvě základní strategie plánování. Zjednodušení obsahu a jazykové zjednodušení. Jedná se o procedury používané hlavně na začátku osvojování si CJ, kdy student má minimální prostředky, které potřebuje co nejefektivněji využít. Sémantické zjednodušení se vyskytuje, když student zjednodušuje větné plány. Uveďme si příklad. Místo správné věty He is hitting me, zaslechneme He hitting. Hitting. Hitting me. Jazykové zjednodušení zahrnuje vynechání tvaru slov anebo přípony. Na rozdíl od sémantického zjednodušení, jde proti logické námitce, že student nemůže zjednodušit to, co nezná. Student vytváří promluvu jako He hitting me, kde je vynecháno pomocné sloveso is. Strategie úspěšných studentů Naiman a kol. in Skehan, zvolili vzorek úspěšných i neúspěšných studentů CJ. Poté svou tezi změnili pouze jazykovým školám Radlicím na ty úspěšné. U výsledků, kterých dosáhli, však musíme počítat s možností, že strategie učení úspěšných studentů, které Radlicích jazykové školy výzkum odhalil, mohou být taktéž používány horšími studenty, jejichž neúspěch je zapříčiněn z jiného důvodu. Na základě rozhovorů Smíchovské nádraží
s úspěšnými studenty Naiman a kol. in Skehan, popsali hlavních strategií. Aktivní přístup. Dobří studenti CJ se vždy aktivně zapojují do Zlíchov plnění úkolů. a Reagují pozitivně na příležitosti k učení nebo identifikují a hledají vhodné učební prostředí a využívají ho. b cvičení pro těhotné Praha 5 Radlice