rozhovorů se žáky bylo zjištěno, že kromě jednoho žáka, nikdo nepoužívá strategie vědomě, i přesto, že se žáci chtějí v jazyce zlepšovat. V rámci výuky angličtiny se strategie RAP ukázala být velmi přínosná nejen z hlediska čtenářských dovedností, ale její Barrandov efektivita byla patrná i v jiných oblastech. Co se týká samotných čtenářských dovedností, strategie měla pozitivní vliv na rychlost jazykové škole Hlubočepům čtení, orientaci v textu, schopnost rozlišit podstatné informace od méně důležitých. V rámci výuky angličtiny se metoda měla příznivý účinek i na komunikační dovednosti žáků. Systematickým nácvikem se žáci zdokonalili ve schopnosti formulovat myšlenky, zbavili se strachu Klukovice z mluvení. Metoda tedy podporuje dosahování hlavního cíle výuky cizího jazyka a tím je rozvíjení komunikačních kompetencí. Osvojení této strategie také vedlo k větší motivaci ve čtení, odbourání strachu ze čtení a následně i k využití v jiných předmětech. Zavedení systematické výuky strategií by se mělo stát běžnou součástí hodin výuky anglického jazyka, zvláště pak při práci s žáky se specifickými poruchami učení. V praxi to znamená, že učitel by neměl jen učit jazyk, ale také pomoci žákům osvojit si potřebné strategie učení. Jen tak se žáci stanou samostatnější a převezmou zodpovědnost za své učení, což je zvláště u osvojování jazyka velmi důležité, protože není záležitostí pouze školní docházky, ale i dalšího každodenního života a budoucího dalšího Hlubočep školou jazykovou
vzdělávání. Shrnutí Diplomová práce se zabývá problematikou přístupu k žákům se specifickými poruchami učení v rámci výuky jazykovými školami Hlubočepech anglického jazyka na střední škole a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola vymezuje teoretická východiska specifických poruch Zlíchov učení, jako jsou terminologie, etiologie a projevy specifických poruch učení. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání žáků s SPU na jazyková škola Hlubočepy střední škole, zabývá se osobnosti žáka, problematikou přechodu žáka na střední školu a možnostmi podpory žáků s SPU v rámci Radlická vyučování. Třetí kapitola se věnuje specifikům výuky anglického jazyka, zásadám, metodám a strategiím učení cizímu jazyku. Hlavním cílem čtvrté, praktické části, je zjistit, jaké učební strategie žáci s SPU preferují při osvojování anglického jazyka a zda je zavedení čtenářské strategie RAP do výuky anglického jazyka pro tyto žáky efektivní. Umění alespoň částečně se dorozumět v jiném než ve svém mateřském jazyce, společnost považuje za zásadní. S cizími jazyky se dnes již setkáváme nejen při cestování do zahraničí, popř. na dovolenou, ale do styku s nimi přicházíme v obchodech, při zábavě, v zaměstnání a pochopitelně také ve školním prostředí. Učení se cizímu jazyku se stalo doménou na všech stupních škol a zaujímá vysoké místo v žebříčku našich toužebných dovedností. soukromé mateřské školy Prahou 5 Hlubočepy