závěru vedoucí skupina sdělí skutečný průběh a vyústění dané události. Dynamická situační metoda Dynamická situační metoda patří k nejobtížnějším situačním metodám. Žáci jsou seznámeni s komplexnější situací, ke které nemají dostatek informací. Potřebné Malostranská doplňující informace si mají možnost doplnit při jednání s příslušnými odborníky a zodpovědnými činiteli. Daná metoda je časově školách jazykových Malostranské velmi náročná, probíhá i v rámci několika vyučovacích hodin. Žáci postupně analyzují daný problém, hledají doplňující informace a předkládají svá řešení. Bibliografická metoda Tato metoda patří ke zvláštním typům situačních metod, při kterých se žáci seznamují se životem významné osoby. Na základě prostudování životopisu mají žáci za úkol zodpovědět, jak by se daná osoba zachovala v určitých situacích. Inscenační metody Inscenační metody bývají často označovány jako metody hraní rolí, dramatická výchova, interakční hry či scénické hry atd. Podstatou inscenačních metod je sociální učení v modelových situacích, v nichž účastníci Hradčanská edukačního procesu jsou sami aktéry předváděných situací. Každý člověk v průběhu svého života vystřídá několik sociálních rolí syn, otec, partner, kolega, ve kterých je ovlivňován okolním prostředím. Proto jsou inscenační metody ve výuce velmi přínosné, neboť vycházejí z přímé zkušenosti, tzn. žák má možnost vyzkoušet si danou roli sám na sobě a ne být pouhým pozorovatelem. Pomocí simulace školou jazykovou Malostranskou
různých životních situací mají žáci možnost rozvoje komunikativních dovedností, učí se vhodně reagovat a formulovat své otázky. Proto jsou inscenační metody velmi populární ve výuce cizích jazyků. Nejznámější inscenační metodou je pak metoda Role Play hraní rolí. Role Play Tato metoda není nijak náročná na přípravu učitele, naopak je náročnější pro žáky. U žáků se vyžadují kvalitní vyjadřovací schopnosti a schopnost vcítit se do dané role a co nejvěrněji ji zahrát. Většinou je třída rozdělena do skupin, učitel přidělí každému Staroměstská žáku roli, vysvětlí zadání, popřípadě poskytne scénář. Ve skupinkách se žáci seznámí se svou rolí a připraví si, jak by danou Malostranskou jazykové škole scénu předvedli v reálném životě. Je důležité, aby žáci dostali dostatečné množství informací, aby byli schopni tuto situaci zahrát. Učitel by měl žákům nechat naprosto volnou ruku a prostor pro kreativitu. Posléze jednotlivé skupinky předvádějí svou scénku celé třídě. Po přehrání scénky žáci objasní pocity jednotlivých postav a jejich chování, zhodnotí náročnost předvedení dané situace. Na závěr učitel shrne a zhodnotí představení všech skupinek. Existuje řada dalších výukových metod, které je možné využít ve výuce, jazyková škola Malostranská svým charakterem je však nelze zařadit do konkrétních výše uvedených metod. Mohou to být buď jejich kombinace, specifické případové Letná metody či principiálně zcela odlišné metody. Do takových speciálních výukových metod bývá zařazena projektová výuka, sugestopedie,