informace vyslechnuté nebo přečtené, přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika, vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity, sdělí svůj názor, pronese jednoduchý monolog před publikem, vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných předvídatelných situacích Produktivní řečová dovednost písemná žák zaznamenává písemně podstatné myšlenky a Pražského povstání informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu Pankrác Jednoduchý překlad žák přeloží text a používá slovníky, včetně elektronických Interakce ústní žák se zapojí do hovoru bez Nuslemi školy jazykové přípravy, vyměňuje si informace, zapojí se do odborné debaty nebo argumentace, vyřeší většinu denních situací, požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje sdělení dalším lidem Interakce písemná žák si ověří a sdělí získané informace písemně, zaznamenává vzkazy volajících, vyplní jednoduchý formulář Jazykové prostředky Výslovnost žák vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka Slovní zásoba žák komunikuje a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého oboru Gramatika žák uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce jazyková škola Nusle
Grafická podoba jazyka a pravopis žák dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby Tematické okruhy, komunikační situace a jazykové funkce žák se ústně i písemně vyjadřuje k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru, získává a předává informace, zvládá obraty při zahájení a ukončení rozhovoru, vyjádří žádost, prosbu, pozvání, odmítnutí atd. Poznatky o zemích žák prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických a jazykovými školami Nuslích kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země. Školy při tvorbě ŠVP zohlední všechny zmiňované kategorie učiva a v průběhu výuky se všechny kategorie nenásilně a školou jazykovou Nuslí přirozeně propojí. V kompetenci škol je zařazení takových témat do ŠVP, které odpovídají potřebě a specializaci vyučovacích oborů RVP Zvonařka pro SOV, on line. Žáci se specifickými poruchami učení, stejně jako žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním mají podle zákona právo na uzpůsobení podmínek ukončování vzdělávání. Hlavním cílem koncepce společné části maturitní zkoušky je umožnit těmto žákům konat zkoušku takovým způsobem, aby byl minimalizován vliv jejich postižení na výsledky zkoušky a zároveň byla v Folimanka nejvyšší míře zachovaná objektivita a srovnatelnost výsledků zkoušky s výsledky intaktní žákovské populace. Podoba maturitní zkoušky