řeči tzv. odečítače obrazovky Využít náčrty, grafy, schémata či jiné materiály k lepšímu pochopení textu a objasnění klíčových jazyková škola Hradčany slov Ujistit se, že tištěný materiál není jediným zdrojem informací z daného předmětu. Učitelé by si měli uvědomit, že i přestože žák dosáhl výrazného pokroku ve čtení, může naprosto selhat při hlasitém čtení. Většina dyslektických žáků zpanikaří, jestliže Petřín je požádáme, aby četli nahlas před třídou. Jsou velmi citliví vůči kritice a cítí se velmi trapně a frustrováni, jestliže je učitel opravuje před třídou. Nejsou schopni se soustředit na text, komolí slova, přehazují slabiky. Toto všechno ohrožuje jejich další pokrok v jejich čtenářském výkonu. Učitelé by měli Zvětšit písmena a mezery mezi řádky Nikdy nenutit žáka do čtení, aniž by byl upozorněn v dostatečném předstihu žák by měl mít možnost si dopředu text připravit, aby se vyhnul nečekaným úskalím v textu Zajistit, aby klíčové informace byly přečteny kompetentním čtenářem Dyslektického žáka vyvolat jen jako dobrovolného čtenáře Žáci, kteří mají sluchově verbální obtíže, nejsou schopni zpracovat text, který čtou nahlas, proto je důležité jim poskytnout vizuální oporu, která umožní lepší pochopení textu, např. obrázky, schémata, která se vztahují k textu Thomsonová, M., Dyslektičtí žáci většinou nevědí, jak efektivně školy jazykové Hradčanům pracovat s textem, a jak si propojovat informace s tím, co už znají. Tito žáci nejsou schopni pozorovat své čtení a často si ani Malostranská
neuvědomují, co dělají špatně. Jednou z možností, jak může učitel podpořit tyto žáky, je umožnit jim osvojení takové čtenářské Pohořelec strategie, která jim pomůže lépe porozumět textu Bartoňová, M., Vítková, M. I na střední škole mohou přetrvávat problémy se psaním, masáž Praha 1 Hradčany