středoškoláků a až respondentů se základním vzděláním. Angličtina je na prvních místech znalosti cizích jazyků pouze u vysokoškoláků a středoškoláků, zatímco lidé se základním vzděláním upřednostňují znalost němčiny či ruštiny. Na základě tohoto tvrzení tedy vyplývá, že velký počet dospělých středoškoláků a vysokoškoláků se učí angličtinu právě z důvodu jejího uplatnění Zahradní Město v zaměstnání či kvůli posílení své současné či budoucí pracovní pozice. Na tomto místě je proto nutné zmínit také skutečnost, že Skalka absolvent vysoké školy zúročí zvyšování své kvalifikace v rámci zaměstnání s vyšší pravděpodobností, než absolventi jiných typů vzdělávacích zařízení. Další problém nastane v souvislosti s použitím moderních technologií v tomto případě vzdělávání. Lze předpokládat vyšší pravděpodobnost vybavenosti počítači, přístupem k internetu nebo vyšší počítačovou gramotností u lidí s jazykovou školu Zahradní Město vyšším vzděláním Strategie celoživotního učení ČR Na stejný problém můžeme narazit také u starší generace potencionálních účastníků informálního učení. Možnosti jazykového vzdělávání dospělých v České republice Jestliže se dospělý člověk rozhodně naučit se cizí jazyk, má v České republice na výběr mnoho různých možností, jak dosáhnout svého cíle. Některé jsou však méně známé či populární než jiné. V této práci se zabýváme pouze kurzy vedenými českými lektory, protože ty, jež vyučují rodilí jazykové škole Zahradním Městem
mluvčí, jsou v současné době stále více populární, a to zejména u pokročilejších studentů. Nejprve je důležité zmínit, že anglický jazyková škola Zahradní Město jazyk není nutné učit se pouze v rámci jazykových kurzů nabízených jazykovými školami. Je také možno využít například služeb lektorů poskytujících soukromé hodiny anglického jazyka či jiné způsoby učení a angličtiny. Tato práce však vychází z výzkumu provedeného v zahradoměstský pražský montessori školce