školách. Jako školní nástěnné obrazy mohou sloužit mapy, nákresy, schémata, grafy, velké fotografie, fonetické, pravopisné či gramatické tabulky a přehledy nebo různé plakáty. Předností nástěnného obrazu je jeho dlouhodobé působení, což je důležité zejména u Radonicích jazykovým školám gramatických přehledů, pravopisných pravidel aj. Konupčík, s. Hendrich, s. Další vizuální pomůckou vhodnou pro využití ve výuce cizího jazyka jsou mapy anglicky mluvících zemí. Klasická nástěnná školní mapa je zvláštní typ školního obrazu, který většinou schematicky a v určitém měřítku zobrazuje zemský povrch. Existují různé druhy map, například obecně zeměpisné, fyzické, hospodářské a Praha 20 topografické. Geschwinder, s. Tyto mapy v cizojazyčné výuce slouží především k rozšiřování znalostí žáků o anglicky mluvících jazyková škola Radonice zemích a k rozvoji jejich mluvních dovedností. Klasické nástěnné mapy jsou v dnešní době nahrazovány projekcí map pomocí data projektoru na promítací plátno či interaktivní tabuli, protože učitel může najít množství specializovaných map na Internetu. Poslední vizuální pomůckou, kterou se tato kapitola zabývá, jsou obrázkové karty, tzv. flashcards. Jedná se o velmi užitečnou vizuální pomůcku, která byla Chvaly dříve využívána hlavně k prezentaci významu slovní zásoby, dnes však mají tyto obrázkové karty ve výuce mnohostranné využití např. podklad pro vytvoření příběhu, pomůcky pro různé hry atd. a je kladen důraz zejména na jejich komunikativní funkci. Některé školy mají
vlastní knihovny s množstvím těchto obrázkových karet, protože jsou často dodávány jako součást různých učebnic, nebo se dají zakoupit radonické pražské soukromých jeslí