tomto výzkumu patří tato strategie mezi nejméně používanou. Nejvíce žáci používají různé možnosti relaxace ke snižování úzkosti, nejméně pak dokážou pracovat s emocemi. Téměř u všech položek dominovala odpověď ne a spíše ne, kromě položek E a E, které zčásti Lahovičky obsahovaly také tvrzení ano a spíše ano Věnuji pozornost fyzickým či psychickým příznakům stresu, které by mohly nepříznivě ovlivnit Komořany jazykové škole mé učení jazyku a snažím se jim předcházet či je odstranit a Snažím se relaxovatuvolnitodpočinout si vždy, když pociťuji úzkost, stres jazyková škola Komořany z používání jazyka. Na položku E Vedu si deník, kam si píši, jak mé učení jazyku probíhá odpovědělo všech deset žáků ne. Praha 12 Zaměření učení Příprava a plánování učení Evaluace učení Graf Afektivní strategie Sociální strategie Patří mezi nepřímé učební strategie a týkají se vztahů, a tudíž jsou při učení jazyka velmi důležité, neboť jazyk rovná se komunikace. Tyto strategie skončily na třetím místě za kompenzačními a kognitivními strategiemi. Žákům nedělá problém si požádat o vysvětlení nebo verifikaci, jestliže něčemu nerozumí nebo si nejsou jisti. Nejméně spolupracují s vrstevníky nebo s lidmi, kteří jazyk dobře ovládají. Nejlépe ohodnocenou bylo tvrzení FaF Žádám jiné, aby mi potvrdili, zda jsem správně rozuměl nebo něco správně v cizím jazyce řekl a Když nerozumím, požádám mluvčího, aby zpomalil, zopakoval či vysvětlil, co řekl nebo uvedl příklad. Nejhůř dopadly položky v kategorii Spolupráce, jak
je patrné z grafu č. Graf Sociální strategie Snižování úzkosti Sebepovzbuzování Práce s emocemi Dotazování Spolupráce Empatie oblast Praha 16 výzkumného šetření Využití metody RAP v rámci výuky anglického jazyka. Často převažuje názor, že schopnost porozumět čtenému textu je na střední škole samozřejmostí, že žáci čtenářské strategie používají automaticky, že je pochytili sami od sebe a jejich jazykové školy Komořan používání si neuvědomují. Žáci se specifickými poruchami učení však často selhávají i na střední škole ve schopnosti správně porozumět čtenému. Cílem této části výzkumného šetření je tedy zjistit, zda je využití čtenářské strategie RAP popis strategie viz Barrandov níže v textu v rámci výuky anglického jazyka efektivní pro žáky se specifickými poruchami učení. Čtenářská strategie je popisována jako jakýkoliv interaktivní proces vedoucí k pochopení textu. Jedná se o vědomé a promyšlené postupy, které pomáhají čtenáři lépe jazyková škola Komořany rozumět čtenému textu. Současné učebnice anglického jazyka vedou učitele k rozvíjení strategií úspěšného čtení tím, že texty jsou plavali dětech nejblíže Prahy 4 Komořan