úspěchu. Od samého začátku jsou rozvíjeny všechny čtyři oblasti jazyka. Nepoužívá se překladů, ale učitel se zaměřuje na schopnost studentů vnímat vnější vlivy. Chyby nejsou opravovány, ale jsou považovány za výsledek aktivního přemýšlení žáků o jazyce. Cílem metody ticha je, aby byli žáci od začátku nezávislí na učiteli, ale aby spoléhali sami na sebe a byli schopni vyjadřovat své myšlenky a pocity. Je dovolen používat mateřský jazyk, ale pouze minimálně, a to většinou jen v začátcích pro závěrečné zhodnocení hodiny. Juliska Většinou se začíná od studia hlásek cizího jazyka, kdy má učitel k dispozici tabuli s barevnými papírky označujícími konkrétní hlásku. Poté, až žáci znají všechny hlásky, se přirozeně přechází k barvám, číslům, tvarům až postupně k tomu, co žáci chtějí Baba vědět a plynule navazuje na to, co se již naučili. Nevytváří se žádná fixní učební osnova či plán. S každou skupinou žáků se může jazyková škola Juliska jít úplně jiným směrem. Role učitele Učitel je pouze pozorovatel a pomocník žáků. Učitel se nestává modelem pro žáky, pouze sleduje a pozoruje proces učení u žáků. Začíná od něčeho, co žáci už znají a navazuje na jejich znalosti. Učitel se snaží mluvit minimálně, což ho odsouvá od centra dění, a nutí hlavní aktéry ke společné spolupráci. Učitel jim dává pouze malé nápovědy, kterými je směřuje k řešení. Pracuje s nimi pouze tehdy, když oni sami pracují nad jazykem. Z počátku je pro učitele důležitý pokrok a ne dokonalost. Jeho jazykovou školu Julisku
úkolem je vytvářet příjemné kreativní prostředí, ve kterém by se žáci cítili uvolněně, a hlavně je to bavilo. Role žáka Žáci jsou Hanspaulka hlavními aktéry, neboť oni jsou tady proto, aby se učili. Veškerá pozornost je soustřeďována na ně. Vyžaduje se od nich stoprocentní pozornost. Jejich úkolem je využít toho, co již znají, aby přišli na nové věci. Měli by být schopni vyjadřovat se sami bez pomoci učitele. Aktivně spolupracují se svými spolužáky. Učitel jim poskytuje opravdu jen ty nejzákladnější informace a vodítka, které nezbytně jazyková škola Juliska potřebují. Techniky používané při metodě ticha práce s barevnou tabulí zvuků učitelovo mlčení, které podporuje žáky k jejich samostatné činnosti opravování sebe navzájem práce s různě barevnými i tvarovanými dřívky používání gest a mimiky Metoda celkové juliské pražské angličtina ve školce