možnosti náročné na přípravu Kolaborativní nástroje Skutečnost, že sociální sítě a technologie webu mohou být pro učitele cizího Homolku jazykové škole jazyka velmi zajímavým nástrojem, potvrzuje statistika, podle které se naučíme pouze toho, co si přečteme, ale až toho, o čem se bavíme s ostatními a toho, co osobně prožijeme. Kromě sociálních sítí uvádím v této kapitole také další dva zástupce webu wiki a blogy, které Homolka mohou mít ve výuce jazyka rovněž zajímavé využití. Sociální sítě Sociální sítě umožňují svým uživatelům založit si svůj osobní profil, kde mohou zveřejňovat svoje statusy, navazovat kontakty s ostatními uživateli, vytvářet si seznamy přátel, vkládat fotografie, videa, zakládat skupiny pro sociální, vzdělávací či profesionální účely apod. Software Sociálních sítí existuje celá jazykovým školám Homolce řada, pro vzdělávací účely mohou být využity sociální sítě jako např. Facebook, Friendster, MySpace nebo Orkut. Pro vytvoření vlastní sítě lze využít např. Ning. Existují také sociální sítě zaměřené přímo na výuku jazyků např. Livemoocha, Babbel nebo Palabea. DALTON, Adam. Teaching and learning through social network. TeachingEnglish online. Cit. Dostupný z WWW PEGRUM, Mark. Web in education Social Vypich networking. E language online. Cit. Dostupný z WWW Tamtéž Využití ve výuce jazyků Sociální sítě jsou velmi hodnotným nástrojem pro výuku jazyků. Podle výzkumu British Councilu se studentů na celém světě učí efektivněji v neformálním prostředí. Možnosti sociálních sítí
kolaborativně se učit jazyk více prožívat průběh výuky spolupracovat s ostatními komunikovat s rodilými mluvčími poznat lépe kulturu rodilých mluvčích naučit se lépe výslovnost od rodilých mluvčích naučit se jazyk v přirozených situacích Pro výuku jazyků lze použít masáže u Prahy 5 Homolky